stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 197808
  • 08 آذر 1399 - 11:01
0

حمله هکرهای کره شمالی به شرکت داروسازی استرازنکا

حمله هکرهای کره شمالی به شرکت داروسازی استرازنکا

هکرهای کره شمالی در هفته های اخیر تلاش کرده اند به سیستمهای شرکت داروسازی انگلیسی استرازنکا که اخیرا نتایج موفق آزمایش واکسن کووید ۱۹ را اعلام کرده است، رخنه کنند.

قلم | qalamna.ir :

دو منبع آگاه به رویترز اعلام کردند که این هکرها خود را به عنوان استخدام کنندگان در سایت لینکدین و واتس اپ جا زده تا با پیشنهادهای شغلی ساختگی به کارمندان استرازنکا نزدیک شوند. این هکرها سپس اسنادی را ارسال کردند که ظاهرا توصیف شغل پیشنهادی بوده است اما در واقع کد مخربی در آن جاسازی شده بود تا به رایانه قربانی شان دسترسی پیدا کنند.

این تلاشهای هک مجموعه گسترده ای از کارکنان استرازنکا که روی تحقیقات کووید ۱۹ مشغول هستند را هدف گرفته است اما تصور می رود که موفق نبوده اند.

پیونگ یانگ پیش از این دست داشتن در حملات سایبری را انکار کرده بود. سفیر این کشور در سازمان ملل متحد هم در این باره حاضر نشد اظهارنظر کند.

منابع آگاه که به دلیل محرمانه بودن موضوع، مایل نبودند نامشان فاش شود، اظهار کردند: ابزارها و تکنیکهای مورد استفاده در این حملات بخشی از حملات هک هستند که مقامات آمریکایی و محققان امنیت سایبری به کره شمالی نسبت داده اند.

حملات هک پیش از این روی شرکتهای دفاعی و سازمانهای رسانه ای متمرکز بود اما در هفته های اخیر اطلاعات مربوط به کووید ۱۹ را هدف گرفته است. حملات سایبری علیه نهادهای بهداشتی، دانشمندان مشغول در تحقیقات ساخت واکسن کووید ۱۹ و شرکتهای داروسازی در دوران همه گیری ویروس کرونا افزایش یافته و به نظر می رسد گروههای سایبری مجرمانه و هکرهای تحت حمایت دولتی در تلاش برای کسب جدیدترین یافته ها و اطلاعات درباره پاندمی بوده اند.

مقامات غربی می گویند هر گونه اطلاعات به سرقت رفته می تواند به قیمت خوبی فروخته شود یا برای اخاذی از قربانیان استفاده شود.

شرکت مایکروسافت ماه جاری اعلام کرد دو گروه هکینگ کره شمالی را شناسایی کرده که سازندگان واکسن در کشورهای متعدد را هدف گرفته و پیامهایی حاوی پیشنهادهای شغلی ساختگی را به قربانیانشان ارسال کرده اند تا از این طریق به سیستمهای آنها رخنه کنند.

قانونگذاران کره جنوبی روز جمعه اعلام کردند که سازمان امنیت این کشور بخشی از این تلاشها را خنثی کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، دادستانهای آمریکا کره شمالی را عامل شماری از حملات سایبری مخرب شامل هک و درز ایمیلهای شرکت سونی پیکچرز در سال ۲۰۱۴، سرقت ۸۱ میلیون دلار از بانک مرکزی بنگلادش در سال ۲۰۱۶ و انتشار ویروس باج افزار واناکرای در سال ۲۰۱۷ معرفی کرده اند. اما پیونگ یانگ می گوید این ادعاها در راستای تلاش واشنگتن برای مخدوش کردن وجهه این کشور مطرح شده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.