stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 197805
  • 08 آذر 1399 - 11:03
0

آب شهر آبیک اصلا قابل خوردن نیست

آب شهر آبیک اصلا قابل خوردن نیست
قزوین/ قلم -معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار آبیک گفت: آب شهر آبیک اصلا قابل خوردن نیست و باید چاره اندیشی لازم در این زمینه صورت گیرد.
قلم | qalamna.ir :

غلامرضا اخلاقی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار قلم گفت: تاکنون دوبار به همراه نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی از طرح آبرسانی به آبیک بازدید کرده‌ایم و طبق اظهارت پیمانکار، این طرح، حداکثر ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

غلامرضا اخلاقی افزود: تقریبا یه گروه سه تا چهارنفره در محل طرح مشغول به کار هستند و اجرای طرح را مشروط به تامین اعتبارات کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از این طرح، تاکنون حدود پنج کیلومتر لوله گذاری صورت گرفته که متاسفانه آن هم به صورت کامل انجام نشده است و خواهش می‌کنیم با توجه به اینکه درخواست مردم و نمایندگان استان است مساعدت ویژه‌ای در این زمینه صورت گیرد.

اخلاقی گفت:شهر آبیک ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و آب آن، هم اکنون اصلا قابل خوردن نیست و باید فکر ویژه‌ای برای رفع این مشکل اندیشیده شود.

طرح آبرسانی به آبیک با کندی و تاخیر پیش می‌رود

رییس شورای هماهنگی مدیران عامل صنعت آب و برق استان قزوین گفت: طرح آب رسانی به آبیک از سد طالقان هم اکنون حدود ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با کندی و تاخیر در حال اجرا است.

داراب بیرنوندی افزود: طرح انتقال آب به شهر آبیک با مشکلات و معضلات زیادی مواجه است که شاید مهمترین آن کمبود اعتبار برای اجرا باشد.

وی اضافه کرد: هم اکنون سختی آب شهر آبیک، حدود هزار و ۵۰۰ میلی گرم بر لیتر کربنات کلسیم است یعنی در رنج قابل شرب و غیرقابل شرب قرار دارد و تلاش می‌کنیم قول‌های داده شده برای آبرسانی به شهر آبیک را برآورده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین گفت: هم اینک از ۱۷ کیلومتر خط انتقال این طرح، پنج یا ۶ کیلومتر کار شده است که اگر این روال ادامه یابد مطمئنا تا تابستان سال آینده پروژه آبرسانی تکمیل نخواهد شد.

وی گفت:امیدواریم با حمایت سازمان برنامه و بودجه و استانداری قزوین شاهد تسریع در اجرای این طرح باشیم تا به توقعات ایجاد شده در این زمینه پاسخ دهیم.

بیرنوندی افزود: ما بعد از تکمیل خط انتقال باید تصفیه خانه اضطراری را احداث و تکمیل کنیم ولی تاکنون حدود پنج کیلومتر لوله هزار و ۴۰۰ و هزار و ۶۰۰ انجام شده که در اصل کاری انجام نشده است.

 

 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.