stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 197790
  • 08 آذر 1399 - 10:34
0

حمل‌بار و اسباب‌کشی از کرایه‌وانت تا تاکسی‌هوایی

قلم | qalamna.ir :
فناوری این روزها بسیاری کارها را راحت کرده است. حالا ما در سفر از جی‌پی‌اس و نقشه‌های آنلاین به جای نقشه‌های چاپی استفاده می‌کنیم، غذا یا مواد غذایی را آنلاین سفارش می‌دهیم و تحویل می‌گیریم. به صورت آنلاین و تصویری با دوستان و‌ آشنایان در سراسر جهان صحبت می‌کنیم اما انگار خدمات جابجایی هنوز همان است که پنجاه سال پیش بوده.
هنوز برای درخواست اسباب کشی باید با شماره تلفن‌ها تماس گرفت. یک گروه غیرمتخصص را که معمولا در اجرای اسباب‌کشی مسئولیت‌پذیر نیستند به کار گرفت و تمام زندگی را به دستشان سپرد. هزینه‌ها معمولا زمان جابجایی چندین برابر می‌شوند، و درخواست انعام در انتهای کار، وقتی که به وسایل آسیب‌دیده و در و دیوار خط افتاده نگاه می‌کنید، آخرین ضربه‌ای است که به روانتان وارد می‌شود.
اما صبر کنید! این همه ماجرا نیست. در صنعت اسباب کشی و حمل بار نیز اتفاقات خوبی افتاده است.

ورود اینترنت و تجربه‌ی جدید حمل بار
اگرچه صنعت باربری و اسباب کشی قدری دیرتر خودش را به روز کرد، اما در این لحظه شاهد حضور کمپانی‌ها -هرقدر کم تعداد – هستیم. شما حالا می‌توانید به راحتی یک شرکت خدمات اسباب کشی پیدا کنید که هم مشکل سفارش آنلاین را حل کرده است، هم مشکل کیفیت خدمات را، هم مشکل قیمت و هم تمام نیازمندی‌های شما برای اسباب کشی یا حمل بار را از بین برده است. اما آیا این پایان راه رشد و توسعه خدمات اسباب کشی و حمل بار است؟
شاید در اولین روزها بزرگترین دغدغه‌ها شامل ثابت بودن قیمت از زمان سفارش تا آخرین لحظه جابجایی بارها، تخصصی شدن خدمات، و قابلیت ارزیابی کیفیت ارائه خدمات بود، اما این موارد گام‌های کوچکی بودند که خیلی زود برداشته شدند و این صنعت را به پیش بردند. حالا اسباب کشی و حمل بار نیز احتیاج به یک جهش بزرگ دارد تا بتواند نقش موثری در تصور ما از آینده داشته باشد. اما این جهش‌ها شامل چه چیزهای می‌شوند؟

کامیون‌های خودران
کامیون‌های خودران که شاید قدیمی‌ترین ایده در صنعت حمل و نقل بوده و هستند، محتمل‌ترین اتفاق پیش روی این نوع از کسب و کارها به شمار می‌روند. این کامیون‌ها ضمن کاهش هزینه‌های حمل و نقل، با رانندگی ایمن و بهینه، موجب تضمین سلامت بار، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی خواهند بود. البته این مورد فقط محدود به کامیون‌ها نیست و خودروسازان جهان در تلاشند تا تمام خودروها را به این سمت پیش برند. فکر کنید دفعه بعد که قرار است باری ارسال کنید یک نیسان بار اینترنتی بدون راننده جلوی در خانه‌تان توقف کند. حالا چه کسی برای بارگیری به ما کمک خواهد کرد؟
 
ربات‌های باربر
ربات‌ها پیشرفت چشمگیری در چندسال اخیر داشته‌اند. این روزها در خانه‌های زیادی ربات‌های جاروبرقی و دستیارهای صوتی به کار گرفته شده‌اند. دور نیست که وظیفه‌ی حل بار، به خصوص حمل بارهای سنگین و حساس به ربات‌های متخصص سپرده شود. از این طریق هم کارها سریعتر انجام خواهد شد، هم احتمال آسیب به بارها کاهش خواهد یافت.
 
تاکسی هوایی، از حمل و نقل افراد تا بارها
تاکسی هوایی ایده‌ای بسیار قدیمی است. با افزایش تعداد کلان‌شهرها، ترافیک و آلودگی هوا، احساس نیاز به چنین شیوه‌ای برای حمل و نقل افزایش یافت. اما ایده‌ای که خیلی زودتر تبدیل به اولویت اصلی شرکت‌های تکنولوزی شد امکان ارسال بار به کمک پهپادها و کوادکوپترها بود. این پرنده‌های کوچک که امکان هدایت آن‌ها از راه دور وجود دارد، تبدیل به گزینه‌ی مهمی برای شرکت‌های بزرگی چون آمازون شده‌اند. خیلی دور نیست که پهپادهایی را در آسمان شهر ببینیم که مشغول حمل کالاهای کوچک و بزرگ، یک صندلی جدید برای خانه‌ی شما یا یک پیتزا هستند.
 

سرعت رشد فناوری ثابت کرده است که چنین ایده‌هایی چندان دورپروازانه نخواهند بود. بدون شک ما در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول در این صنعت خواهیم بود. گرچه در حال حاضر امکان ارسال بار با پهپاد برای ما وجود ندارد، اما حداقل می‌دانیم به کمک اپلیکیشن‌های هوشمند ارسال بار و اینترنت؛ دفعه‌ی بعد که قصد داریم درخواست وانت بار بدهیم نیازی به تماس‌های تلفنی متعدد برای پیدا کردن بهترین قیمت نخواهیم داشت و همیشه به بهترین رانندگان و خدمات با کیفیت حمل بار دسترسی خواهیم داشت.
حدس شما درباره تحولات این حوزه و آینده‌ی صنعت اسباب کشی و حمل بار چیست؟ فکر می‌کنید چندوقت دیگر اسباب کشی خانه‌هایمان تماما توسط ربات‌ها انجام شود؟
 

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.