stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 197770
  • 08 آذر 1399 - 10:13
2

حکم دادگاه عالی آلمان در مسئولیت نداشتن برلین در عملیاتهای پهپادی آمریکا

حکم دادگاه عالی آلمان در مسئولیت نداشتن برلین در عملیاتهای پهپادی آمریکا

دادگاه اداری عالی آلمان حکم کرد، برلین مسئولیت حقوقی برای اطمینان پیدا کردن از اینکه عملیاتهای پهپادی آمریکا از محل مبدا پایگاه هوایی رامشتاین با قوانین بین‌المللی مطابقت داشته باشند، ندارد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این حکم دادگاهی در پی یک نزاع حقوقی شش ساله گروه‌های حقوق بشری به نمایندگی از سه تبعه یمنی که اعضای خانواده‌شان در حمله پهپادی آمریکا در سال ۲۰۲۱ کشته شدند و به نقش استفاده پنتاگون از پایگاه رامشتاین آلمان در انجام این عملیاتهای پهپادی اشاره کردند، مطرح شد. آنها استدلال کردند که به سبب استفاده شدن این پایگاه برای این حملات، آلمان نیز تا حدی در این جنایات از بابت مسئولیت اطمینان حاصل کردن از مطابقت این عملیاتهای پهپادی با قوانین بین‌المللی شریک است.

این دادگاه اداری عالی آلمان حکمش را در لغو یک تصمیم سال ۲۰۱۹ دادگاهی رده پایین‌تر که دولت آلمان را تا حدی از بابت شفاف نبودن این عملیاتهای پهپادی آمریکا مسئول دانسته بود، مطرح کرد. خود آن حکم هم در رد یک حکم قبلی مربوط به سال ۲۰۱۵ مبنی بر این که دولت آلمان نمی‌تواند از بابت جنایات جنگی بالقوه پهپادهای آمریکایی فراتر از مطلع ساختن واشنگتن از الزام قانونی‌اش به تبعیت از قوانین مسئول باشد، مطرح شده بود.

فیصل بن علی جابر، یکی از شکات یمنی این پرونده این حکم دادگاه عالی اداری آلمان را یک “ضربه شدید” خوانده و گفت، خانواده او در حالی که “این پهپادهای به پرواز در آمده با کمک آلمان، روی جامعه ما در یمن پرواز کرده و تهدید به مرگ و نابودی می‌کنند نمی‌توانند رها از ترس زندگی کنند.”

جنیفر گیبسون از گروه حقوق بشری Reprieve، یکی از گروه‌های دخیل در این پرونده این حکم را “به روشنی غیرقانونی” خوانده و گفت که کمپین آنها ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.