stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 197541
  • 07 آذر 1399 - 14:23
1

ترامپ: واکسن کرونا هفته آینده در آمریکا توزیع می‌شود

ترامپ: واکسن کرونا هفته آینده در آمریکا توزیع می‌شود

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز جمعه اعلام کرد که توزیع واکسن ویروس کرونا از هفته آینده در این کشور آغاز می‌شود.

قلم | qalamna.ir :

، ترامپ در گفت وگو با نیروهای آمریکا در خارج از مرزها که به صورت مجازی صورت گرفت گفت: واکسن در ابتدا برای کارگران، پرسنل پزشکی و افراد مسن ارسال می‌شود.

ایالات متحده در نظر دارد پس از تایید مقامات بهداشتی، برنامه واکسیناسیون کرونا را در سطح گسترده ای پیش از اواسط ماه دسامبر (آذر / دی) آغاز کند تا طبق پیش بینی‌های انجام شده، ۲۰ میلیون نفر تا پایان سال جاری میلادی به ایمنی دست یابند.

شرکت‌ها و مراکز علمی تحقیقاتی نظیر فایزر و مادرنا مدت کوتاهی بعد از شکست ترامپ در انتخابات، خبرهای خوشی را درباره تولید واکسن موثر برای پیشگیری از کووید -۱۹ منتشر کردند و حالا قرار است در آستانه تشکیل دولت بایدن در آمریکا، طرح گسترده واکسیناسیون در این کشور آغاز شود؛ طرحی که می‌تواند تبلیغی برای دولت بایدن در همین آغاز راه باشد.

بر اساس آخرین آمار رسمی ورد میترز، ایالات متحده با ثبت بیش از ۱۳ میلیون ابتلا به کووید ۱۹ و بیش از ۲۶۹ هزار مرگ و میر ناشی از آن رتبه نخست را در جهان به خود اختصاص داده است.

پس از شرکت‌های بایون تک آلمان و فایزر آمریکا، اکنون شرکت مادرنا نیز اعلام کرده که بزودی واکسن‌های تولیدی خود را وارد بازار خواهد کرد. «استفان بنسل» مدیرعامل این شرکت می‌گوید گفت و گوها با اتحادیه اروپا در آستانه پایان یافتن است.

شرکت‌های دارویی و مراکز تحقیقاتی در سراسر جهان در حال تولید واکسن کووید -۱۹ هستند و آزمایش‌های نهایی واکسن‌های مختلف در حال حاضر روی ده‌های هزار داوطلب انجام می‌شود.

رهبران کشورهای عضو «گروه ۲۰» در پیش نویس بیانیه پایانی نشست مجازی خود وعده داده‌اند که از هیچ تلاشی برای تضمین دسترسی منصفانه به واکسن ویروس کرونا در سطح جهان فروگذاری نخواهند کرد.

بر اساس گزارش صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) روز دوشنبه ۲۳ نوامبر /۳ آذر اعلام کرد که حدود دو میلیارد دوز از واکسن کووید -۱۹ را در سال ۲۰۲۱ به کشورهای در حال توسعه از جمله یمن و افغانستان ارسال می‌کند.

هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.