stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 197334
  • 07 آذر 1399 - 2:29
2

گوشی شیائومی پوکو «poco m3» چه ویژگی هایی دارد؟

گوشی شیائومی پوکو «poco m3» چه ویژگی هایی دارد؟

بررسی مشخصات فنی پوکو m3 شیائومی نشان می‌دهد که برند مستقل شیائومی یک پایین رده ارزان قیمت را تدارک دیده است. در poco m3 از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۲ (Snapdragon ۶۶۲) کوالکام و چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازیِ قابل‌ارتقا ازطریق کارت حافظه‌ی میکرو SD استفاده شده است.

قلم | qalamna.ir :
گوشی شیائومی پوکو «poco m3» چه ویژگی هایی دارد؟
فرادید| «پوکو» برند تجاری مستقل شده از شرکت چینی شیائومی، روز گذشته تازه‌ترین محصول خود را با نام پوکو m ۳ معرفی کرد. این گوشی موبایل که در رده اقتصادی قرار می‌گیرد، با قیمت شگفت انگیز ۱۴۹ یورو (حدود ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان) عرضه خواهد شد.

فرادید، برند پوکو در مورد باتری مدل m ۳ ادعا کرده که این گوشی موبایل با استفاده‌ی معمولی بیش از ۵ روز و  با استفاده‌ی معمولی حدود ۳ روز و با استفاده‌ی سنگین حدود یک ونیم روز دوام می‌آورد. براساس اعلام این شرکت چینی، این مدل از پوکو به باتری ۶۰۰۰ هزار میلی آمپری مجهز است.  

براساس پیش بینی پوکو، m ۳ قرار است در سه رنگ آبی (Cool Blue) و مشکی (Power Black) و زرد (Poco Yellow) وارد بازار شود.

تازه‌ترین اخبار از پوکو ام تری حاکی از آن است که فروش این گوشی از دو روز دیگر آغاز می‌شود و تنها با قیمت ۱۲۹ و ۱۴۹ یورو عرضه خواهد شد. البته کاربران برای خرید مدل پایه این گوشی که از ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد باید مبلغ ۱۴۹ دلار بپردازند.

 
اما کاربران با پرداخت ۱۶۹ دلار می‌توانند مدل ۴/۱۲۸ گیگابایتی را خریداری کنند.
 
گوشی شیائومی پوکو «poco m3» چه ویژگی هایی دارد؟

مشخصات «پوکو m3»

بررسی مشخصات فنی پوکو m ۳ شیائومی نشان می‌دهد که برند مستقل شیائومی یک پایین رده ارزان قیمت را تدارک دیده است. در poco m ۳ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۶۶۲ (Snapdragon ۶۶۲) کوالکام و چهار گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازیِ قابل‌ارتقا ازطریق کارت حافظه‌ی میکرو SD استفاده شده است.

این قطعات سخت‌افزاری در همکاری با یکدیگر می‌توانند انجام کار‌های عادی و تجربه‌ی برخی بازی‌ها را ممکن کنند؛ اما وقتی سراغ تجربه‌ی بازی‌های سه‌بعدی بروید، قطعا حس خواهید کرد که با دستگاهی ضعیف کار می‌کنید.

در پنل پشتی این گوشی سه دوربین تعبیه شده که یک سنسور ۴۸ مگاپیکسلی به‌عنوان دوربین اصلی انجام وظیفه می‌کند. در کنار دوربین اصلی هم دو دوربین ۲ مگاپیکسلی (تشخیص عمق و ماکرو) تعبیه شده‌اند که عملا کاربرد چندانی ندارند. در بخش فوقانی نمایشگر هم یک دوربین سلفی در بریدگی قطره‌ای شکل قرار گرفته است.
 
برخی از فعالان این بازار می‌گویند که ماژول دوربین این گوشی یادآور گوشی وان‌پلاس ۸ تی سابرپانک ۲۰۷۷ ادیشن است.

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه می‌توان به تعبیه‌ی حسگر اثر انگشت در لبه‌ی کناری، وجود سه درگاه (۲ درگاه سیم‌کارت و یک درگاه microSD)، بهره‌گیری از MIUI ۱۲ مبتنی بر اندروید ۱۰، وجود جک هدفون و پشتیبانی از قابلیت تشخیص چهره اشاره کرد.

البته پوکو m ۳ ضعف‌هایی  هم  دارد. متأسفانه این گوشی از شارژ ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند و این یعنی کاربران برای شارژ کامل باتری این گوشی باید مدت زیادی منتظر بمانند. اما از طرف دیگر، باید بگوییم که در جعبه‌ی این گوشی شارژر ۲۲٫۵ قرار دارد.
 
گوشی Poco M۳ با سیستم عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری MIUI ۱۲ عرضه می‌شود که از لانچر اختصاصی Poco بهره می‌برد. با این حال شیائومی بعدتر این گوشی را به اندروید ۱۱ آپدیت خواهد کرد.

اندازه گوشی در طول ۱۶۲.۳ میلی متر است و در عرض هم ۷۷.۳ میلی متر می‌باشد و در ضخامت هم ۹.۶ میلی متر می‌باشد. وزن گوشی با باتری قدرتمند هم ۱۹۸ گرم می‌باشد که خیلی خوش دست و وزن متناسب می‌باشد. فریمی که استفاده شده است از نوع پلاستیک فشرده می‌باشد و از این پلاستیک در قسمت پشت گوشی هم استفاده شده است.

 
گوشی شیائومی پوکو «poco m3» چه ویژگی هایی دارد؟

«پوکو» مستقل از «شیائومی»

نام تجاری فرعی Poco در سال ۲۰۱۸ راه‌اندازی شد تا با گوشی‌های هوشمند رده‌بالای سامسونگ،  وان‌پلاس و دیگران برند‌های قدرتمند بازار رقابت کند. اما برند تجاری Poco پس از گوشی Pocophone F ۱، برای مدتی مدل دیگری عرضه نکرد. البته Poco F ۱ از همان ابتدا یک گوشی بسیار پرطرفدار در بین کاربرانی بود که قصد داشتند یک گوشی پرچم‌دار را با قیمتی مناسب و متوسط داشته باشند.

با این وجود پوکو برند فرعی زیر مجموعه شیائومی، دی ماه سال گذشته از شرکت مادر جدا شد و کار خود را مستقل ادامه داد. همان زمان مسئولان شیائومی گفته بودند که احتمالا اکنون زمان مناسبی برای مستقل شدن Poco و تیمش بوده است.  

به‌طور کلی شیائومی دارای برند‌های فرعی دیگری مانند Redmi یا Mi نیز برای گوشی‌های هوشمند، کامپیوترها، تلویزیون‌ها و سایر محصولات در بازار اروپا و بازار‌های دیگر بوده است. اما برند تجاری Poco که ظاهراً یک برند تجاری داخلی بوده، در حال حاضر به شرکتی کاملا جدید و مستقل تبدیل شده است.

طبق اعلام Poco، این برند در طی سه سال حیات خود توانسته است محصولاتش را در ۳۵ بازار مختلف از جمله ایتالیا، هند، انگلستان و اسپانیا عرضه کند. نخستین محصول این برند که پوکوفون F ۱ نام داشت که طبق اعلام موسسه Canalys و تیم فروش پوکو، مجموعا ۲.۲ میلیون فروش داشته است.

پوکو تاکنون بیش از ۶ میلیون گوشی هوشمند را در جهان به فروش رسانده است. این رقم تعداد محصولات فروخته شده توسط این برند از سال ۲۰۱۸ تاکنون را شامل می‌شود.   پوکو پس از عرضه Poco F۱ در سال ۲۰۱۸، تا اوایل سال ۲۰۲۰ از دومین گوشی هوشمند خود رونمایی نکرد؛ بنابراین رقم ۶ میلیون دستگاه فروش اگرچه کم به نظر می‌رسد، اما حاصل فعالیت در یک بازار کاملا رقابتی است.

 

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.