stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 196788
  • 05 آذر 1399 - 13:10
0
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه:

موفقیت ۴۰درصدی طرح “هر خانه یک پایگاه سلامت”/ معرفی یکی از اعضای خانواده به عنوان سفیر افتخاری سلامت/ اجازه تردد خودروهای وانت و مسافربر در سطح کشور

موفقیت ۴۰درصدی طرح “هر خانه یک پایگاه سلامت”/ معرفی یکی از اعضای خانواده به عنوان سفیر افتخاری سلامت/ اجازه تردد خودروهای وانت و مسافربر در سطح کشور
قلم/اصفهان_ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه از استقبال شهروندان از طرح "هر خانه یک پایگاه سلامت" در سطح شهرستان خبر داد و افزود: طرح مذکور با موفقیت ۴۰درصدی روبرو بوده است و طبق برنامه ریزی انجام شده یکی از اعضای خانواده به‌صورت افتخاری سفیر سلامت می‌شود و سپس آموزش لازم را به سایر اعضای خانواده می‌دهد.
قلم | qalamna.ir :

جلسه کمیته اطلاع‌رسانی ستاد کرونا شهرستان شاهین‌شهر و میمه پیش از ظهر امروز چهارشنبه در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شاهین شهر و میمه با حضور قربانی، بخشدار شاهین شهر و میمه، علی پارسا، مدیرمرکز بهداشت شهرستان شاهین شهر و میمه، نصر، مدیر سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری شاهین شهر و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه در بخشی از این جلسه با اشاره به اینکه ۳ نطقه ضعف کرونا از ابتدای شیوع تاکنون، اظهارکرد: شناسایی ضعیف بیماران به دلیل محدودیت و انجام تست و غربالگری، آموزش مردم در خصوص همه پروتکل های بهداشتی و تاثیرات آن را در جامعه و عدم نظارت درست بر اعمال محدودیت های ستاد ملی مقابله با کرونا از جمله این چالش ها است.

پارسا در ادامه به راه حل هایی برای رفع نقاط ضعف اشاره و تصریح کرد: غربالگری، بیماریابی فعال، قرنطینه بیماران قرنطینه معکوس، بررسی رفتار اجتماعی مردم از جمله این راه حل ها است.

استقبال شهروندان از طرح “هر خانه یک پایگاه سلامت” در سطح شهرستان

وی ادامه داد: طرح دائمی غربالگری خانه به خانه بیماری کرونا با حضور گسترده نیروهای آموزش‌دیده بسیج از امروز در شهرستان شاهین‌شهر و میمه آغاز شد؛ در این طرح نیروهای بسیجی آموزش‌دیده با روپوش و کارت شناسایی مخصوص در خانه‌های شهروندان و روستائیان حضور می‌یابند و مطالب و آموزش هایی در خصوص نحوه مراقبت از بیمار در منزل، قرنطینه خانگی، رعایت بهداشت فردی در شرایط کرونایی و همچنین پرهیز از برگزاری و شرکت در مراسم شادی و عزا به مردم ارائه می دهند.

این مقام مسئول از استقبال شهروندان از طرح “هر خانه یک پایگاه سلامت” در سطح شهرستان خبر داد و افزود: طرح مذکور با موفقیت ۴۰درصدی روبرو بوده است و طبق برنامه ریزی انجام شده یکی از اعضای خانواده به‌صورت افتخاری سفیر سلامت می‌شود و سپس آموزش لازم را به سایر اعضای خانواده می‌دهد.

پارسا در بخشی دیگر از صحبت های خود به ارائه آماری در تعداد بیماران مبتلا به کرونا در شهرستان اشاره و اذعان کرد: در حالی که مهرماه شاهد ۱۱۰ مورد بستری در بیمارستان بودیم این آمار در آبان ماه به ۸۲ مورد رسید.

وی این را هم گفت که در طی چند روزی که از ماه آذر می گذرد تعداد بیماران بستری به ۵۲ نفر رسید که نشان از همراهی مردم و کاهش چشم گیر تعداد مبتلایان به بیماری کووید_ ۱۹دارد.

ابتلا ۷۱ نفر از پرسنل مرکز بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه به بیماری کرونا 

این مقام مسئول همچنین افزود: تعداد فوتی های شهرستان شاهین شهر و میمه در مهرماه ۳۰ نفر و در آبان ماه ۳۰ نفر شد که حاکی از کاهش ۱۸درصدی فوتی ها دارد.

پارسا افزود: در این مدت تعداد ۷۱ نفر از پرسنل مرکز بهداشت و درمان شهرستان شاهین شهر و میمه به بیماری کرونا مبتلا شدند همچنین بیش از ۱۰۰ نفر از کادر درمان بیمارستان گلدیس و بیش از ۲۵ نفر از پرسنل بیمارستان میمه درگیر بیماری کووید_ ۱۹ شدند اما خوشختانه مورد بستری یا فوتی نداشتیم.

وی این را هم افزود که از کادر درمان بیمارستان گلدیس یک پزشک به شهادت رسید.

مدیر مرکز شبکه بهداشت و درمان شاهین شهر و میمه در ادامه به ارایه اماری در خصوص نظارت ها در سطح شهرستان اشاره و افزود: در طی چند روزی که از اعمال محدودیت ها می گذرد همکاران بهدشت محیط از تعداد ۵۰ اداره و بانک بازدید کردند و ۸ مورد اخطار کتبی به آنها ارائه دادند که در صورت ادامه روند رعایت پروتکل های بهداشتی برخورد جدی مقام قضایی و فرمانداری روبرو می شوند.

پارسا یادآور شد: پس از ۳۵۰ مورد بازدید از اصناف، صاحبان ۲۶ واحد صنفی اخطار گرفتند و ۸ باب مغازه هم پلمپ شدند، مدیران صنایع نباید کارگران خود را به آزمایش‌های کرونا بدون نسخه پزشک مجبور و تا زمانی که پزشک تشخیص نداده است نباید هزینه‌های آزمایش ۵۰۰ هزارتومانی را به کارگران تحمیل کنند و آنها را برای انجام کارهای اداری مرخصی استعلاجی ملزم به مراجعه به ادارات کنند. بلکه وقتی جواب آزمایش آنها مثبت شد اسامی آن ها در سامانه ثبت و دو هفته مرخصی برای آن ها اعمال می شود.

اعمال قانون منع خودروهای شخصی با پلاک های غیربومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی در شهرهای نارنجی و  قرمز

وی در ادامه به سوال خبرنگار قلم با این مضمون که “وضعیت تردد خودروهای وانت با پلاک شخصی به داخل یا خارج از استان به چه صورت است؟” گفت: طبق اعلام ستاد کشوری مبارزه به کرونا خودروهای مسافر و باربری منعی در مورد تردد به شهرهای شهرستان و یا خارج از استان نخواهند داشت.

پارسا همچنین گریزی به موضوع وضعیت تردد خودورهای سورای با پلاک شخصی زد و خاطرنشان کرد: طبق اعلام دیشب وزرات کشور اعمال قانون منع خودروهای شخصی با پلاک های غیربومی و ورود خودروهای شخصی با پلاک بومی در شهرهای نارنجی و  قرمز در مبادی ورودی انجام می شود. در واقع خودروهایی که از شهرهای نارنجی و قرمز قصد ورود به شاهین شهر دارند توسط ماموران انتظامی ممانعت به عمل می آید.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • خبرنگار ناهید حاجی رضازاده

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.