stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 196759
  • 05 آذر 1399 - 14:50
2
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان:

۱۰ روز توقف جوجه ریزی به معنای افت ۳۰ درصدی تولید است

۱۰ روز توقف جوجه ریزی به معنای افت ۳۰ درصدی تولید است
قلم/اصفهان_ معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان درباره دلایل گرانی مرغ، با اشاره به اینکه در مهر ماه به مدت ۱۰ روز تولید جوجه یک روزه به دلیل افت قیمت، متوقف شد، گفت: ۱۰ روز توقف جوجه ریزی به معنای افت ۳۰ درصدی تولید است
قلم | qalamna.ir :

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه از امروز مرغ گرم و منجمد در فروشگاه های زنجیره ای با قیمت تنظیم بازار عرضه خواهد شد، گفت: قیمت مرغ ۳۰ هزار تومان و بالاتر برای مصرف کننده بسیار بالا است که این عدد باید کاهش یابد.

حسین ایراندوست، درباره دلایل گرانی مرغ، با اشاره به اینکه در مهر ماه به مدت ۱۰ روز تولید جوجه یک روزه به دلیل افت قیمت، متوقف شد، اظهار کرد: ۱۰ روز توقف جوجه ریزی به معنای افت ۳۰ درصدی تولید است، از سوی دیگر بخشی از مرغداران به دلیل نداشتن اطمینان از تامین خوراک و نهاده کافی تولید خود را کاهش دادند و همچنین گرانی نهاده ها در بازار آزاد توان مالی برای تولید با نهاده گران از مرغداران گرفت و در نهایت شاهد افت تولید و افزایش قیمت مرغ شدیم.

وی با بیان اینکه البته استان اصفهان آسیب کمتری از این ماجرا دید، گفت: زمانی که جوجه ریزی در فاصله ۱۲ تا ۱۹ آبان ماه انجام نشد، پیش بینی بحران مرغ را برای ۴۰ روز بعد یعنی از ۲۵ آبان تا ۵ آذر کردیم که با کاهش عرضه و قیمت مرغ افزایش می یابد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با وجود تمام این مشکلات کشتار مرغ در استان تنها ۱۰ درصد افت کرد و اکنون فراوانی مرغ در بازار قابل قبول است، اما در این شرایط افزایش بی رویه قیمت مرغ اصلا قابل قبول نبود که این اتفاق به دلیل فضای روانی در کل کشور در استان اتفاق افتاد.

وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته قیمت مرغ زنده اندکی رو به کاهش رفته است، توضیح داد: ابتدای ماه جاری قیمت مرغ زنده حدود ۲۱ هزار تومان تومان بود که دوم و سوم آذر به ۲۳۶۰۰ تومان رسید اما از چهار آذر مرغ زنده ۲۲۵۶۰ و امروز پنجم آذر ماه ۲۰۶۸۰ تومان کاهش یافت که با این افت، قیمت مرغ گرم نیز به زیر کانال ۳۰ هزار تومان یعنی ۲۹۵۰۰ تومان رسید.

ایراندوست تصریح کرد: از امروز آمار کشتار مرغ در اصفهان افزایش می یابد و از بحران توقف ۱۰ روزه جوجه ریزی عبور می کنیم.

وی با اشاره به اینکه برای تنظیم بازار توزیع مرغ منجمد را طی چند روز گذشته در اصفهان آغاز کرده ایم، تاکید کرد: طی دو روز گذشته ۳۰۰ تن مرغ منجمد در فروشگاه های بزرگ و مغازه های سطح شهر با قیمت ۱۵ هزار تومان در حال توزیع است و این توزیع تا زمانی که شرایط به اوضاع قبل بازگردد، ادامه خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: همچنین از روز گذشته مرغداران را مکلف کرده ایم که بخشی از مرغ تولیدی خود را متناسب با نهاده ای که دریافت کرده اند با قیمت تنظیم بازار عرضه کنند و از شب گذشته این کار عملیاتی شده و از امروز بخشی از مرغ گرم بازار به قیمت تنظیم بازار ۲۲ هزار تومان در فروشگاه های زنجیره ای توزیع می شود.

وی تاکید کرد: با این تصمیم مرغ با قیمت تنظیم بازار وارد کانال ۲۰ هزار تومان شد و در فروشگاه های زنجیره ای مرغ منجمد و گرم با قیمت تنظیم بازار عرضه خواهد شد.

ایراندوست تصریح کرد: قیمت مرغ ۳۰ هزار تومان و بالاتر برای مصرف کننده بسیار بالا است که این عدد باید کاهش یابد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.