stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 196637
  • 05 آذر 1399 - 12:58
1

ورود اولین سری گاو سمینتال به هرمزگان

ورود اولین سری گاو سمینتال به هرمزگان
هرمزگان/ قلم- مدیر امور دام جهادکشاورزی هرمزگان با اشاره به ورود اولين سري گاو سمينتال به مجتمع گاو شيري دهنگ ، گفت: سیمنتال نژادی دو منظوره است که به شکل گسترده‌ای در اروپا و جهان پرورش داده می شود که تولید بالای شیر و گوشت از ویژگی های منحصر به فرد این نژاد می باشد.
قلم | qalamna.ir :

جلال اصلاحی اظهار کرد :مجتمع گاو شیری دهنگ با ظرفیت ١۵٠٠ راس گاو بوده که در اولین فاز  با ۵٠٠ راس راه اندازی و بهره برداری می شود.

وی با بیان اینکه این نژاد در تولید شیر هم حرفی برای گفتن دارد ، تصریح کرد: تولید بالای شیر تا حد ۱۲۰۰۰ لیتر در ۳۰۵ روز  و درصد بالای چربی تا ۴.۸ درصد و درصد پروتئین‌ تا ۳.۸ درصد از ویژگی های دیگر این نژاد می باشد همچنین این نژاددرتولید گوشت ویژگی مناسبیهمچون ضریب تبدیل مناسب و نسبت بالای لاشه به ضایعات را دارد.

مدیر امور دام جهادکشاورزی هرمزگان این نژاد در ایران به صورت محدود به صورت خالص وارد شده ، اما اسپرم این نژاد به صورت گسترده وارد و استفاده شده و برای دو رگ گیری در مناطق مختلف استفاده می شود.

اصلاحی مجری طرح پرورش گاو شیری را تعاونی دامپروری پیشتاز دهنگ سیتک اعلام داشت و افزود: پروانه احداث این تعاونی ۱۳۰۰ راس مولد که در فاز اول ۵۰۰ راس مولد بوده و پروانه بهره برداری فاز اول ۵۰۰ راس مولد و ۲۰۰ راس پرواری می باشد.

وی در خصوص میزان سرمایه گذاری برای این طرح ادامه داد: ۶ میلیارد تومان تسهیلات بانک کشاورزی و۷ میلیارد تومان آورده اعضا میزان سرمایه گذاری برای این طرح می باشد.

اصلاحی در پایان با بیان اینکه این طرح در فاز اول برای۳۵ نفر اشتغال مستقیم ایجاد می کند، خاطرنشان کرد: مجتمع گاو شیری دهنگ ۴۵۰۰ تن شیر در سال و ۷۰ تن گوشت در سال راتولید می کند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.