stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 196402
  • 05 آذر 1399 - 1:01
1

تعیین تکلیف تعاونی های غیر فعال در دستور کار سازمان تعاون روستایی

تعیین  تکلیف تعاونی های غیر فعال در دستور کار سازمان تعاون روستایی

مدیر کل دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی ها و تشکل ها سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از تعیین تکلیف تعاونی های غیرفعال در بخش های مختلف روستایی، کشاورزی و … خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

بیژن جهان پناه در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه حدود ۷۰۰۰ تعاونی در حوزه های روستایی، کشاورزی، زنان و تولید داریم، اظهار کرد: ازاین تعداد حدود ۵۸۷۰ تعاونی فعال و حدود ۱۱۰۰ تعاونی غیر فعال هستند.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی تعاونی ها ارائه خدمات در بخش های مختلف است. برای مثال تعاونی های روستایی دهه ۴۰، ۵۰ شمسی تشکیل شدند و وظیفه داشتند که به روستاییان سوخت هایی چون نفت،  گاز و گازوئیل و یا خدمات معیشتی وکشاورزی ارائه دهند اما رفته رفته  در روستا برایشان رقیب پیدا شد و نقش آنها در روستا کمرنگ شد. یا تعاونی های زنان روستایی به زنانی که در بخش صنایع دستی، بومی و تبدیلی فعالیت می کنند خدماتی می دهند. تعاونی های کشاورزی و تولیدی نیز خدمات فنی _ تخصصی کشاورزی و تولیدی به جامعه هدف ارائه می دهند.  

مدیر کل دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی ها سازمان تعاون روستایی  اضافه کرد: به مرور زمان برخی از تعاونی ها کارکرد خود را از دست دادند و در مواجهه با رقبای خود ضعیف تر شدند که تعاونی های غیرفعال نام  گرفتند. این تعاونی ها یا برای مدت طولانی هیچ فعالیتی نداشتند یا پس از ثبت تعاونی توقف فعالیت بیش از یکسال داشتند که سازمان تعاون روستایی این تعاونی ها را احصا کرد و ساماندهی آن را در دستور کار قرار داد.

جهان پناه تصریح کرد:  توانستیم موافقت اجرای طرح تحت عنوان ساماندهی تعاونی های غیر فعال را  از هیات مدیره سازمان بگیریم و بر اساس این طرح قرار است که در مدت سه سال نسبت به تعیین تکلیف تعاونی های غیر فعال احصاء شده اقدام شود.  بر این اساس تعاونی هایی یا فعال یا ادغام با سایر تعاونی ها می شوند و یا نسبت به انحلال آنها بر اساس فصل بیستم قانون شرکت های تعاونی وفصل هفتم اساسنامه سازمان وشرکت مربوطه اقدام خواهد شد.

انتهای پیام

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.