stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 196390
  • 04 آذر 1399 - 21:40
3

هر آنچه که باید در مورد سریال «هانا» بدانید

هر آنچه که باید در مورد سریال «هانا» بدانید

داستان سریال «هانا» درباره‌ قاتلی نوجوان در جنگل است که آدم‌های دوبرابر اندازه‌ی خودش را به راحتی می‌کشد. حتی اولین تریلر این سریال با زیرنویس جالب «سرقت بچه» منتشر شد. اما با این حال، به جز نقش‌آفرینی عالی توسط بازیگران اصلی و چند لحظه‌ی احساسی درخشان، فصل اول ۸ اپیزودی “هانا” ساخته شده توسط دیوید فار (David Farr) که از شبکه امازون پرایم پخش می‌شد، اصلا از پتانسیل کامل این داستان جذاب به اندازه کافی بهره نمی‌برد.

قلم | qalamna.ir :
هر آنچه که باید در مورد سریال «هانا» بدانید
 
فرادید| سریال “هانا” که دیشب اولین قسمت آن از شبکه سه سیما پخش شد، محصول آمریکا است. این سریال در ژانر اکشن بوده و هر شب ساعت ۱۹:۳۰ برای علاقه‌مندان در نظر گرفته شده و از تلویزیون پخش می شود.
فرادید، مجموعه تلویزیونی “هانا” از اول آذر ماه شروع به پخش شد، شبکه سه سیما این سریال را در ۱۶ قسمت ۵۰ دقیقه ای دوبله و آماده ی پخش کرده است. کارگردان‌های سریال «هانا»، “اندرس انگستروم” و “جون جوناس” هستند. بازیگرانی همچون “اسمه کرید مایلز”، “میرله انوس”، “جوئل کینامن” و “ریانا بارتو” نیز در آن نقش آفرینی کرده اند.

“هانا” دختری ۱۵ ساله است که با “اریک” پدر ناتنی اش، در یک قسمت دور افتاده از جنگل‌های لهستان زندگی می‌کند. اریک، یک برنامه در CIA با نام رمز “UTRAX”، ایجاد می‌کند که در آن جا DNA کودکان با ۳ درصد گرگ افزایش می‌یابد، تا سربازان فوق العاده ایجاد کند.

وقتی اریک عاشق یوهانا، مادر هانا می‌شود، کودک یوهانا را نجات می‌دهد و آن‌ها فرار می‌کنند. سپس CIA به مأمور ماریسا در محل خود دستور می‌دهد که پروژه را تعطیل کرده و همه نوزادان را از بین ببرد.

 
این سریال سال ۲۰۱۹ و در ژانر درام-حادثه ای ساخته شده است.
 
با این حال تاکنون دو فصل هشت قسمتی این سریال از شبکه آمازون پرایم پخش شده است. فصل سوم این سریال هم سال ۲۰۲۱، از شبکه امازون پرایم پخش خواهد شد.

هر آنچه که باید در مورد سریال «هانا» بدانید
نظر منتقدان در مورد سریال “هانا” چیست؟

منتقدان بر این باورند که سریال “هانا” از روی فیلم جذابی به همین نام به کارگردانی جو رایت (Joe Wright) ساخته شده است. در سریال “هانا” جوئل کینامن (Joel Kinnaman) و میری انوس (Mireille Enos) برای اولین بار پس از سریال The Killing «کشتن» دوباره هم بازی شده‌اند. “

داستان سریال درباره‌ی قاتلی نوجوان در جنگل است که آدم‌های دوبرابر اندازه‌ی خودش را به راحتی می‌کشد. حتی اولین تریلر این سریال با زیرنویس جالب «سرقت بچه» منتشر شد. اما با این حال، به جز نقش‌آفرینی عالی توسط بازیگران اصلی و چند لحظه‌ی احساسی درخشان، فصل اول ۸اپیزودی “هانا” ساخته شده توسط دیوید فار (David Farr) که از شبکه امازون پرایم پخش می‌شد، اصلا از پتانسیل کامل این داستان جذاب به اندازه کافی بهره نمی‌برد.

البته در سریال شاهد ضربه زدن‌های زیادی هستیم، اما مشکل اینجاست که این ضربه‌ها باعث نمی‌شود بیننده با داستان ارتباط بهتری برقرار کند.

کینامن نقش اریک هلر مامور سابق CIA را بازی می‌کند که نوزادی به نام هانا را از یک آزمایش دولتی مرموز و خطرناک نجات می‌دهد. هلر و این نوزاد به طبیعت وحشی شمال اروپا فرار می‌کنند، اما مادر هانا یعنی یوهانا (با بازی یوهانا کولیگ (Joanna Kulig)) طی این اتفاقات کشته می‌شود.

هلر به مدت ۱۵ سال هانا را برای تبدیل شدن به یک ماشین کشتار زیر ۱۸ سال آموزش می‌دهد، یعنی چیزی شبیه X-۲۳ در فیلم Logan «لوگان»، اما با لهجه‌ای فنلاندی است. نقش او در نوجوانی توسط اسمه کرید مایلز (Esme Creed-Miles) بازی می‌شود.

برخورد اتفاقی او با یک چوب‌بر هم سن خودش باعث ایجاد وقایعی زنجیره‌ای می‌شود که هلر و هانا را مجبور می‌کند حین تعقیب شدن توسط ماریسا ویگلر (با بازی انوس) مامور بی‌رحم CIA از مخفیگاه خود فرار کنند.

کرید مایلز در نقش اصلی آنقدر خوب بازی می‌کند که باورمان نمی‌شود او دو سال پیش با فیلم Dark River «رودخانه تیره» به صورت حرفه‌ای وارد عرصه‌ی سینما و تلویزیون شده است. شخصیت هانا خیلی عجیب است؛ خیلی راحت می‌توان او را به شکل یک شخصیت کاملا بد یا به شکلی کاریکاتوری و مسخره به نمایش گذاشت.

 
هر آنچه که باید در مورد سریال «هانا» بدانید
اما کرید مایلز کاملا در میانه‌ی این دو قرار گرفته است، که جنگل را به دلیل کنجکاوی‌ای که برای ما قابل باور است ترک می‌کند، اما همچنین در لحظات مناسبی به مخاطب یادآوری می‌کند او همچنان یک قاتل آموزش‌دیده و خطرناک است. چیزی که باعث جذابیت بیشتر سریال شده رابطه‌ی هانا با پدر ناتنی‌اش است، که به لطف هنرنمایی کینامن خیلی جذاب و درگیرکننده به نمایش درمی‌آید.

بر اساس عقیده‌ی منتقدان حضور کینامن حین در سریال‌های “هانا” و Altered Carbon «کربن تغییریافته» باعث شده همه فراموش کنند او در فیلم ضعیف “Suicide Squad” «جوخه انتحار» حضور داشته است. او مردی عملگرا و اهل اکشن است که در اینجا هم لحظاتی از آن را می‌بینیم، اما زمانی در بهترین حالتش قرار دارد که از احساسات خودش هم استفاده می‌کند. در اپیزود هشتم، هلر نگاهی به هانا می‌کند که پر از عشق پدرانه‌ی خالص و اصیل است.

متاسفانه این دو مجبور می‌شوند داستانی را روی دوش خود بکشند که خیلی کش داده شده، حتی با وجود اینکه این فصل فقط هشت اپیزود دارد. کل سریال به شکلی کاملا سنتی روایت می‌شود، هلر و هانا از هم جدا می‌شوند. هلر و هانا دوباره با هم متحد می‌شوند، که حین این اتفاقات شاهد انفجار‌ها و تکرار آن‌ها تا پایان سریال هستیم.

یکی از منتقدان گفته “شاید تماشای هانا حین شکستن گردن مزدور‌ها فقط برای یک یا دو اپیزود جالب باشد، اما کش دادن به یک بازی موش و گربه کار خیلی سختی است. درنهایت آن موش یا گیر می‌افتد یا هیچ اتفاقی برایش نمی‌افتد. “

فار و همکارانش سعی کرده‌اند با اضافه کردن زیرداستان زندگی موقت هانا در کنار یک خانواده‌ی انگلیسی و دوست شدن با دختر نوجوان آن‌ها سوفی (با بازی ریان بارتو (Rhianne Barreto)) به داستان ساده‌ی فیلم عمق ببخشند. هدف سریال کاملا مشخص است. اینکه می‌خواهد برای ماموریت‌های مخفی خشن موجود در داستان با روایت داستان بلوغی، تضادی پیدا کند تا هر دو جنبه‌ی هانا را به مخاطب نشان دهد.

اما این دو داستان هرگز به چیزی بامفهوم تبدیل نمی‌شوند؛ هانا زندگی یک نوجوان عادی را تجربه می‌کند رابطه با پسرها، مهمانی رفتن، رقصیدن و …، اما این کار‌ها پیامد و نتیجه‌ای برای او ندارند. البته هانا در یکی از بامزه‌ترین صحنه‌های سریال به صورت یک پسر نوجوان ضربه‌ی محکمی می‌زند.

چیزی که غیر از مسائل احساسی در داستان وجود دارد اکشن سریال است، که گاهی از راه می‌رسد و باعث می‌شود هانا به این دختر بی‌فکری که می‌بینیم تبدیل شود. این از آن نوع خشونت‌های طراحی شده و جالب است که نمی‌توان تفاوت آن با صحنه‌های اکشن سریال Jack Ryan «جک رایان» را متوجه شد، اما برای کسانی که از چنین سریال‌هایی خوششان می‌آید کاملا مناسب است.

در یکی از جذاب‌ترین صحنه‌های اکشن سریال، کینامن تنهایی به نبرد دشمنان بی‌شماری می‌رود که جذابیت این صحنه از کل سریال بیشتر است.

البته منقتدان گفته اند “سریال هانا به جز هدایت شخصیت‌هایش میان این تیراندازی‌ها کار بیشتری نمی‌کند؛ که با توجه به منحصر به فرد بودن این شخصیت مایه‌ی تاسف است. وقتی هانا از جنگل خارج می‌شود، همه‌چیز برای او تازگی دارد، چون او تاکنون از جنگل خارج نشده است. به نظر می‌آید زمانی بین تبدیل این داستان به یک سریال، سازندگان هانا فراموش کرده‌اند علاوه بر کشت و کشتار به عمق داستان توجه بیشتری داشته باشند. “

 
هر آنچه که باید در مورد سریال «هانا» بدانید

بازیگران سریال “هانا”

از جمله بازیگران اصلی سریال “هانا” می‌توان به ازمی کرید مایلز در نقش “هانا پترسکو”، میریل انوس در نقش “ماریسا ویگلر”، جوئل کینامن در “نقش اریک هلر”، نوح تیلور در نقش “دکتر رولند کونک”، خالد آبدلا در نقش “جروم سویر”، جاستین سلینجر در نقش “کارل مایزنر”، اندی نایمان در نقش “جیکوبز”، یاسمین مون پرینس در نقش “کلارا ماهان”، راینه بارتو در نقش “سوفی”، استفان رودوف در نقش “رودی”، کاتارینا هایر در نقش “السا”، پیتر فردیناندو در نقش “لوکاس”، بنو فرمان در نقش “دیتر”، جوانا کولیگ در نقش “یوهانا پترسکو” اشاره کرد.

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.