stat counter
تاریخ : سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024
  • کد خبر : 195497
  • 03 آذر 1399 - 13:33
1
خلیفه ‌سلطانی خبر داد؛

۵۰۰ نفر در لیست انتظار کلیه

۵۰۰ نفر در لیست انتظار کلیه
قلم/اصفهان_ مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) با اشاره به اینکه تعداد بیماران در لیست انتظار پیوند کلیه نسبت به سایر اعضا بیشتر هستند، اعلام کرد: درحال حاضر حدود ۵۰۰ نفر در گروه های مختلف خونی استان اصفهان در لیست انتظار کلیه هستند.
قلم | qalamna.ir :

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) اصفهان از کاهش شدید موارد اهدا و پیوند اعضا باتوجه به شیوع کرونا خبر داد و گفت: درحال حاضر حدود ۵۰۰ نفر در گروه های مختلف خونی در لیست انتظار پیوند کلیه هستند.

مریم خلیفه ‌سلطانی، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون، هشت مورد اهدای عضو انجام شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۲۵ مورد بود، متاسفانه کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی مربوطه با کاهش شدید موارد اهدا و پیوند اعضا مواجه هستیم، گفت: اهدا و پیوند کلیه، در حال حاضر در بیمارستان های کاشانی و خورشید انجام می شود.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) با اشاره به اینکه تعداد بیماران در لیست انتظار پیوند کلیه نسبت به سایر اعضا بیشتر هستند، اعلام کرد: درحال حاضر حدود ۵۰۰ نفر در گروه های مختلف خونی استان اصفهان در لیست انتظار کلیه هستند.رحال حاضر حدود ۵۰۰ نفر در گروه های مختلف خونی استان اصفهان در لیست انتظار کلیه هستند.

وی، مداومت در فرهنگ سازی اهدای عضو در جامعه برای نهادینه شدن آن را بسیار مهم دانست و افزود: بیماران زیادی منتظر پیوند عضو هستند و متاسفانه روزانه تعدادی از آنها در لیست انتظار، فوت می کنند، درحالی که با فرهنگ سازی مداوم و افزایش آمار اهدای عضو از مرگ مغزی می توان بیماران بیشتری را نجات داد.

خلیفه ‌سلطانی با اشاره به اینکه تاکنون ۲۰ هزار و ۹۴۵ نفر در اصفهان برای اهدا عضو بعد از مرگ مغزی ثبت نام کرده و کارت اهدای عضو دریافت کرده اند، تصریح کرد: در شرایط فعلی ثبت نام فقط غیرحضوری و از طریق سایت انجمن اهدای عضو ایرانیان به نشانی Ehdacenter.ir انجام می شود.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی مرکز آموزشی درمانی الزهرا(س) ابراز امیدواری کرد که همه مردم در سلامت کامل باشند، اما اگر فردی دچار مرگ مغزی شد خانواده با رضایت به موقع به اهدا عضو عزیزشان، نجات بخش زندگی بیماران باشند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.