stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 195319
  • 03 آذر 1399 - 10:13
1

حمله حامیان لباس‌شخصی دولت کوبا به معترضان در هاوانا

حمله حامیان لباس‌شخصی دولت کوبا به معترضان در هاوانا

بیش از یک صد تن از حامیان دولت کوبا به معترضانی حمله کردند که در حمایت از گروهی از مخالفان که در پارک مرکزی هاوانا اعتصاب غذا کرده‌اند، جمع شده بودند و این در حالی بود که نیروهای امنیتی تنها به نظاره نشستند و هیچ مداخله‌ای نکردند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه حقوق بشری در تبعید “Cubalex” گزارش داد: پلیس چندین تن را به خاطر شرکت در اعتراضات بازداشت کرد اما در مقابل مهاجمان به این معترضان، کاری نکرد.

یکی از شاهدان خبرگزاری رویترز دیده که پلیس دست‌کم یک مرد جوان را پس از آنکه افراد حامی دولت در تعقیب وی بودند، بازداشت کرده است. 

این افراد حامی دولت یک مرد و زن جوان دیگر را نیز احاطه کرده، آنها را هل می‌دهند و مورد ضرب و شتم قرار می‌دهند اما نیروهای پلیس و نیروهای امنیتی تنها به نظاره نشسته بودند و هیچ کاری برای متفرق کردن این افراد انجام نمی‌دادند.

این افراد طرفدار دولت سپس خبرنگاران خارجی را که از این ماجرا فیلم می‌گرفتند، هدف گرفتند و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

این اعتراض در حمایت از گروهی از فعالان برگزار شده بود؛ فعالانی که می‌گویند در اعتراض به اقدامات مقامات کوبا برای جلوگیری از راهپیمایی‌های آنها علیه زندانی‌کردن یکی از همکارانشان به اتهام اهانت دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

خبرگزاری رویترز قادر به تایید مستقلانه این ادعاها نبوده و از آنجایی که نیروهای امنیتی خیابان را بسته‌اند، امکان دسترسی به مقر این فعالان را نداشته است. این در حالی است که یکی از مقامات دولت کوبا اعلام کرده که امکان دسترسی به خاطر شیوع ویروس کرونا محدود شده است.

تعدادی از سازمان‌های حقوق بشر بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل و دیدبان حقوق بشر رفتار مقامات کوبا با این فعالان را که به خاطر سرکوب آزادی بیان دست به اعتراض زده‌اند، محکوم کرده‌اند.

دولت کوبا مخالفان را به عنوان مزدورانی که به دنبال بی‌ثبات کردن این کشور هستند، سرکوب می‌کند و به درخواست ارائه توضیحات در این باره پاسخی نداده است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.