stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 193953
  • 30 آبان 1399 - 18:13
0
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان عنوان کرد:

فعالیت های ورزشی درون مدرسه ای، محور اصلی همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی

فعالیت های ورزشی درون مدرسه ای، محور اصلی همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی
قلم/ کردستان- معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کردستان در آئین اختتامیه سومین همایش ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی گفت: جهت گیری تمام محورهای همایش بر اساس فعالیت های ورزشی درون مدرسه ای بوده است.
قلم | qalamna.ir :

قلم و به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش کردستان، افشین خوش گوار در آئین اختتامیه این همایش که در سالن اجتماعات اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد؛ گفت: خدا را شاکریم که برای سومین بار توفیق برگزاری همایش علمی و ملی دستاوردهای ورزش دانش آموزی کشور را به استان کردستان ارزانی داشت تا بتوانیم در حد توان خود، نقشی در تداوم توسعه علمی تربیت بدنی و ورزش آموزش و پرورش داشته باشیم.

این مسئول با بیان اینکه وجاهت و جایگاه تربیت بدنی در سال های اخیر، به واسطه حضور نیروهای توانمند، متخصص و متعهد و در سایه سیاست ها، اهداف و برنامه ریزی های هدفمند دکتر حمیدی معاون محترم تربیت بدنی و سلامت در سطح نظام تعلیم و تربیت کشور، بسیار ارتقا یافته است؛ گفت: ضروری است این جایگاه ارزشمند با برنامه های مدوّن و هدفمند،تقویت شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ها و برنامه های خوبی در حوزه تربیت بدنی و سلامت طی ۷ سال اخیر از سطح معاونت تا سطح مدرسه اجرا شده است؛ اظهار کرد: توجه به توانمندسازی، به روز کردن و ارتقای علمی معلمان تربیت بدنی از جمله این برنامه ها بوده است و این مهم به عنوان یکی از سیاست های هفت گانه معاونت در سطح وزارت و در سیاست علمی و تخصصی کردن فعالیت ها،گنجانده شده است.

به گفته خوش گوار این رویه در سطح استان ها نیز تسری پیدا کرده و ما در استان کردستان با تبعیت از آن، از سال ۹۴ تاکنون بیش از ۲۵ هزار نفر ساعت دوره ضمن خدمت، بازآموزی و کارگاه های آموزشی و… برگزار کردیم و در واقع ظرفیت و توانمندی های موجود استان در بخش نیروی انسانی که بیش از ۳۰ نفر دارای مدرک دکترا یا دانشجوی این سطح دارد، ما را برآن داشت که یک کار مهم تر و بزرگ تر در گستره ملی برگزار کنیم و از سال ۹۵ برگزاری همایش علمی به صورت دو سالانه تحت عنوان دستاوردهای ورزش دانش آموزی در دستور کار قرار داد و امروز شاهد اختتامیه سومین دوره آن می باشیم.

معاون تربیت بدنی و سلامت استان با بیان اینکه همایش سوم تقریباً حدود یک سال پیش و در آبان ماه ۹۸  استارت زده شد؛ گفت: در نشستی که با حضور معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش و مسئولین تربیت بدنی داشتیم، رهنمود ها و هدایت های ایشان مسیری جدید و افقی نو را در ذهن ما مجریان همایش ایجاد نمود به طوری که جهت گیری تمام محورهای همایش را بر اساس فعالیت های ورزشی درون مدرسه ای تعریف کردیم.

وی ادامه داد: در محور مدیریت ورزشی، ماهیت برگزاری کلاس درس تربیت بدین در دوران شیوع بیماری کرونا، یا زنگ خطر کم تحرکی و چاقی در دانش آموزان در محور فیزیولوژی ورزشی و در محور رفتار حرکتی،تجزیه و تحلیل سواد حرکتی در پیشبرد اهداف درس تربیت بدنی، مدنظر قرار داده ایم که انشاالله هم اهداف تخصصی یک همایش و هم اهداف کاربردی در حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش محقق شود.

خوش گوار مجازی برگزار شدن همایش به واسطه شیوع ویروس کرونا را از نکات برجسته همایش سوم عنوان کرد و گفت: این موضوع یک تجربه جدیدی بود که البته توأم با استرس و ترس های خاص خودش هم بود اما چون تداوم و استمرار برگزاری همایش بر اساس تقویم اجرایی معاونت مورد تأکید بود، همه بسترهای لازم به کار گرفتیم تا بتوانیم همایش درخور شأن تربیت بدنی آموزش و پرورش برگزار کنیم.

وی مشارکت مجدد و تکراری حدود ۵۵ درصد شرکت کنندگان نسبت به همایش های اول و دوم را از دیگر نکات برجسته همایش عنوان کرد و گفت: این موضوع بیانگر این است که در استان کردستان توانسته ایم به گونه ای کار و جریان سازی کنیم که برگزاری همایش را از ما مطالبه کنند.

خوش گوار ادامه داد: وقتی محوریت را به دو شاخه اقدام پژوهی و فعالیت های ورزشی در دوران کرونا متمرکز کردیم، شاهد دریافت آثار و عملکرد بسیار فاخر از معلمان تربیت بدنی کشور بودیم که خیلی خوب توانسته بودند با انطباق فعالیت های خود با شرایط کرونا همچنان ورزش دانش آموزی را روشن نگه دارند یا در بحث اقدام پژوهی هر چند شاید  برخی آثار چارچوب های مد نظر داوران را نداشت اما موضوع مهم این بود که جهت گیری و سمت و سوی آثار دریافتی در راستای توسعه علمی درس تربیت بدنی بود.

این مقام مسئول در پایان ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه دلسوز، متعهد و علاقه مند به کار در حوزه تربیت بدنی آموزش و پرورش استان کردستان، ابراز امیدواری کرد با توجه به شرایط موجود، همایش سوم توانسته باشد نمره قبولی و رضایت شرکت کنندگان را جلب کرده باشد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد دائر شدن دبیرخانه دائمی این همایش در سنندج داده شده و اقدامات لازم برای برگزاری همایش چهارم و با موضوع پروژه کوچ در نیمه اول سال ۱۴۰۰ صورت می گیرد.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.