stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 19132
  • 18 آذر 1394 - 14:40
2

واکنش سامانتا پاور به ادعای آزمایش موشکی جدید ایران

نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت که در صورت تایید آزمایش موشکی جدید ایران، کشورش این موضوع را در شورای امنیت مطرح خواهد کرد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه‌شنبه در واکنش به ادعای دو مقام آمریکایی مبنی بر این‌که ایران ماه گذشته یک آزمایش موشکی بالستیک انجام داده است، گفت: اگر تایید شود که تهران یک موشک بالستیک میان‌برد را روز ۲۱ نوامبر برخلاف قطعنامه‌های شورای امنیت آزمایش کرده است، واشنگتن این مساله را در شورای امنیت مطرح خواهد کرد و خواستار اقدام مناسب خواهد شد.

دو تن از مقامات آمریکا که نامشان را فاش نکردند، مدعی شدند، آزمایش موشک غدیر۱۱۰ که از شاخه‌های فرعی موشک شهاب ۳ است نزدیک بندر چابهار در جنوب ایران انجام شده است .1426918244475_ap.jpg

رویترز، آمریکا، انگلیس و فرانسه در ماه اکتبر از کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل خواستند علیه آزمایش موشکی ایران در ماه اکتبر که به گفته آن ها نقض تحریم‌های سازمان ملل بود اقدام کند.

تاکنون هیچ تحریمی توسط این کمیته اعمال نشده است، هرچند پاور گفت اعضای شورای امنیت این مسئله را هفته آینده بررسی خواهند کرد.

پاور افزود: آمریکا ممکن است اقداماتی یکجانبه علیه ایران اعمال کند. هرچند تهران هشدار داده است هرگونه تحریم جدیدی را نقض توافق هسته‌ای تلقی خواهد کرد.

فرانسه نیز اعلام کرده است، توجه دقیقی خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند ایران به ممنوعیت آزمایش موشک بالستیک احترام می‌گذارد.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان پیش از این در واکنش به این‌گونه ادعاها گفت که ایران برای توسعه توان دفاعی خود از هیچ‌کس اجازه نمی‌گیرد و به توسعه ظرفیت‌های خود، به ویژه در زمینه موشکی ادامه خواهد داد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.