stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 189415
  • 21 آبان 1399 - 22:00
0

بهره برداری از ایستگاه راه آهن باباکمال در دهه فجر

بهره برداری از ایستگاه راه آهن باباکمال در دهه فجر

ایسنا/همدان معاون وزیر راه و شهر سازی از بهره برداری از ایستگاه راه آهن باباکمال تویسرکان و جابه جایی مسافر با قطار از این مسیر در دهه فجر امسال خبر داد.

قلم | qalamna.ir :

خیرالله خادمی عصر چهارشنبه ۲۱ آبان در بازدید از ایستگاه راه آهن باباکمال تویسرکان، با اعلام این مطلب اظهار کرد: کمبود منابع مالی و دیر ابلاغ شدن اعتبارات علت اصلی تأخیر پیش آمده در اجرا و اتمام دو پروژه ایستگاه راه آهن بابا کمال و چهاربانده کردن جاده تویسرکان به کنگاور بوده است.

وی در بحث چهارخطه کردن مسیر تویسرکان به کنگاور گفت: در مجموع طول چهارخطه کردن این محور ۳۳ کیلومتر است که تاکنون ۱۵ کیلومتر آن اجرا شده و زیر ترافیک رفته و در حال حاضر نیز ۵ کیلومتر آن نیز آماده است و امیدواریم علائم ایمنی را نیز ۱۰ تا ۱۵ روز آینده نصب شود و به بهره برداری برسد.

خادمی ادامه داد: عملیات اجرایی ۵ کیلومتر دیگر نیز در حال انجام است که امیدواریم تا تابستان سال آینده به اتمام برسد و مجوز مناقصه ۸ کیلومتر باقیمانده را نیز در استان امروز گرفته ایم تا قبل از پایان سال عملیات اجرایی ساخت آن آغاز شود و تا پایان سال ۱۴۰۰ زیر بار ترافیک ببریم.

وی خاطرنشان کرد: ‌خوشبختانه با پیگیری های نماینده تویسرکان در خانه ملت اعتبارات قابل توجهی به مبلغ ۱۲ میلیار برای پروژه های ایستگاه و چهارخطه کردن محور تویسرکان به کنگاور تخصیص یافته که این امر باعث تسریع در اتمام این پروژه ها می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه در جمع خبرنگاران، با تأکید بر اینکه پرداخت مطالبات کارکنان پروژه ها در اولویت قرار دارد، گفت: به علت کمبود منابع مالی مدتی مطالبات کارگری و پرسنلی شرکت پیمانکاری جهاد نصر که مجری پروژه ملایر به کرمانشاه بوده است، با تأخیر مواجه شد که خوشبختانه با پیگیری های استاندار کرمانشاه دستور پرداخت ۴۰ میلیارد تومان به این شرکت داده شده و با پرداخت این مبلغ به شرکت جهاد نصر مطالبات کارگری و پرسنلی این شرکت  تسویه خواهد شد.

وی مطرح کرد: تاکنون در کل کشور نزدیک به ۱۴ هزار کیلومتر مسیر اصلی و فرعی ریلی داریم که ۱۲ هزار کیلومتر از مسیرهای ریلی اصلی هستند و در حال حاضر هم ۳۴۰۰ کیلومتر مسیر ریلی در دست اجرا داریم و ۱۶۰۰ کیلومتر از این مسیرها را با توجه به اولویت های سال «جهش تولید» در قالب هشت پروژه ریلی در اولویت قرار دادیم و امیدواریم ۴۷۰ کیلومتر این مقدار را تا پایان سال ۹۹ بهره برداری کنیم و مابقی را هم در سال ۱۴۰۰ به اتمام برسانیم.

خادمی در ادامه اعلام کرد: از مهمترین پروژه های ریلی برون مرزی که به زودی در ماه آینده افتتاح خواهد شد مسیر ریلی بافق به هرات- افغانستان است که بسیار مؤثر در ترانزیت ما به بنادر جنوبی و همچنین خارج کردن افغانستان از بن بست است .

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور یادآور شد: متوسط ریل سازی ما ۱۷۰ کیلومتر در سال بوده که اجرای این ۱۶۰۰ کیلومتر در دو سال که به بهره برداری می رسد تحول بسیار خوبی در بحث ریل سازی کشور است.

خادمی بیان کرد: ۲۴۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور داریم که در حال استفاده است و ۱۲۰۰ کیلومتر آزادراه هم در دست ساخت داریم که ۶۶۰ کیلومتر آن در اولویت اول اجرایی بوده و امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۰ بهره برداری کنیم و اگر بتوانیم کل این پروژه ها را ظرف دوسال به اتمام برسانیم ۲۵ درصد به طول آزادراه های کشور اضافه خواهد شد و این امر در بحث ایمن سازی جاده ها کمک بسیار خوبی خواهد کرد.

وی در پایان گفت: ۷۸۰۰ کیلومتر بزرگراه در حال اجرا در کشور داریم‌ که از این میزان برای امسال و سال ۱۴۰۰ طبق اولویت بندی های سال «جهش تولید» ۱۸۶۰ کیلومتر را تحویل دهیم و پروژه تویسرکان- کنگاور هم در این اولویت قرار دارد و امیدواریم ۸۰۰ کیلومتر از این پروژه ها را تحویل دهیم و سال بعد هم ۱۶۰ کیلومتر باقی مانده تحویل خواهد شد، در واقع تفکیک‌ خطوط و افزایش ظرفیت در محورهای بحرانی در اولویت قرار دارند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه روند احداث و اجرای چهارخطه کردن محور تویسرکان به کنگاور راضی کننده نیست، گفت: 
جاده تویسرکان به کنگاور یک مسیر پرخطر و ناایمن است که تاکنون شاهد چندین تصادف منجر به فوت در این جاده به ویژه حادثه تلخ و فوت چند نفر از شهروندان در چند وقت اخیر در این جاده بوده ایم و این امر باعث ناراحتی و نگرانی ما و رانندگانی شده که از این مسیر تردد دارند.

محمدمهدی مفتح ادامه داد: عملیات اجرایی چهارخطه کردن این محور در سال جاری در حد انتظار ما نبوده و پیشرفت قابل توجهی نداشته است و باید ساخت این طرح سرعت بیشتری پیدا کند تا دیگر شاهد وقوع این گونه حوادث نباشیم.

وی در پایان با اشاره به اثربخش بودن ایستگاه راه آهن در توسعه و رونق اقتصادی شهرستان تویسرکان و تأکید بر افتتاح هر چه سریع تر این ایستگاه در تویسرکان، مطرح کرد: این ایستگاه تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم با سرعت بخشی به عملیات اجرایی این پروژه شاهد به بهره برداری رسیدن و جابه جایی مسافران با قطار در دهه فجر امسال باشیم.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.