stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 18866
  • 17 آذر 1394 - 11:52
3

زن۲۱ساله روی خود اسید پاشید

ساعت ١۴ روز یکشنبه از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ وقوع یک فقره اسیدپاشی در یکی از کوچه‌های فرعی خیابان بهمن‌یار به کلانتری نازی‌آباد اعلام شد.

قلم | qalamna.ir :

با حضور مأموران کلانتری در محل و تأیید خبر اولیه مبنی بر اسیدپاشی روی دختری ٢١ساله، بلافاصله موضوع به پلیس آگاهی و مرجع قضائی اعلام و به دستور سرپرست دادسرای امور جنایی، پرونده مقدماتی تشکیل شد و در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

شرق، کارآگاهان پلیس آگاهی به تحقیقات میدانی پرداختند و موفق به کشف آثار اسید روی آسفالت زمین و همچنین یک بطری حاوی مقداری اسید در نزدیکی محل اسیدپاشی شدند. هم‌زمان، تیم دیگری از کارآگاهان در بیمارستان حضور یافتند و به تحقیق از دختر جوان پرداختند که از ناحیه سرودست‌ها مورد سوختگی ناشی از اسید قرار گرفته بود.

  این دختر جوان به نام (م) در اظهارات اولیه مدعی شد توسط سرنشین یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی سفیدرنگ مورد اسیدپاشی قرار گرفته اما در ادامه تحقیقات، تمامی اظهاراتش دراین‌باره را تکذیب و عنوان کرد اسیدپاشی را شخصا انجام داده است.

وی درباره انگیزه‌اش از اقدام به اسیدپاشی روی خود عنوان کرد: «از مدتی پیش برخلاف میل با یکی از بستگان نزدیک خود به نام (ح) عقد کردم اما من قصد زندگی با پسر مورد علاقه خود به‌نام الف را داشتم به همین علت چندین بار از (ح) خواستم تا از یکدیگر جدا شویم اما او همچنان به زندگی با من اصرار داشت. به همین علت موضوع اسیدپاشی را با الف در میان گذاشتم. او ابتدا راضی به این کار نبود اما با اصرار من قبول کرد تا اسید را برایم تهیه کند. در نهایت پس از تهیه اسید توسط (الف)، در داخل کوچه اقدام به اسیدپاشی روی دست‌ها و سر خود کرده و پس از آن عنوان کردم مورد اسیدپاشی قرار گرفته‌ام».

با توجه به اظهارات (م) درباره تهیه اسید توسط پسر مورد علاقه‌اش، (الف) دیروز به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل و تحقیقات از وی آغاز شد.

  (الف) با تأیید آخرین اظهارات (م)، به کارآگاهان گفت: «از چند ماه پیش و قبل از ازدواج (م) با یکی از بستگانش، با او آشنا شده بودم اما پس از گذشت چند ماه ناگهان متوجه شدم او ازدواج کرده اما عنوان می‌کرد علاقه‌ای به زندگی با همسرش (ح) ندارد. پس از مدتی (م) موضوع اسیدپاشی روی خودش را مطرح کرد اما من با این کار مخالفت کردم. (م) همچنان اصرار بر این کار داشت و من نیز به اصرار وی مجبور شدم مقداری اسید بخرم و در اختیار او قرار دهم. پس از آن دیگر خبری از او نداشتم تا اینکه ساعت ٢٠ روز یکشنبه از طریق تماس یکی از دوستانش به‌نام مریم متوجه شدم او اقدام به اسیدپاشی کرده است.

  مریم نیز دیروز در اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ حاضر شد و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «از چندی پیش در صحبت‌های خصوصی‌ای که با (م) داشتم، اطلاع پیدا کردم او علاقه‌ای به (ح) ندارد. (م) در صحبت‌هایش چندین بار عنوان کرده بود قصد دارد به شیوه‌ای به خود آسیب بزند و هربار من مخالفت می‌کردم».

مریم با تأکید بر این موضوع که از ماجرای تهیه اسید توسط (الف) و طراحی اسیدپاشی هیچ اطلاعی نداشته است، به کارآگاهان گفت: «در زمان اسیدپاشی در تهران حضور نداشتم و پس از تماس خانواده (م) از موضوع اطلاع پیدا کردم و بلافاصله با (الف) تماس گرفتم تا او نیز در جریان موضوع قرار گیرد. اصلا نمی‌دانستم اسید توسط (الف) تهیه شده یا (م) خودش اقدام به اسیدپاشی کرده است». سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به این موضوع که (م) همچنان برای اقدامات درمانی در بیمارستان بستری است، گفت: «در آخرین تحقیقات به‌عمل‌آمده از (الف)، این شخص در اظهاراتش بیان کرده است (م) برای جلب رضایت وی درباره تهیه اسید گفته بود قصد دارد پس از اسیدپاشی از همسرش متارکه و با وی ازدواج کند که با طرح این موضوع، او راضی به تهیه اسید شد».

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.