stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 18768
  • 16 آذر 1394 - 14:45
7

روزنامه اطلاعات، عکس‌خاتمی را حذف کرد

روزنامه اطلاعات که در شماره یکشنبه خود، با انتشار عکسی از سیدمحمد خاتمی ممنوع‌التصویری وی را نادیده گرفته بود، ظاهرا در پی فشارها، صفحه حاوی تصویر و گفت‌وگوی محمد خاتمی، را در شامگاه یکشنبه، از ‌سایت خود حذف و به جای آن صفحه ۱۲ نسخه ۱۶ آذر روزنامه قرار گرفت!

قلم | qalamna.ir :

بر اساس گزارش روزنامه اطلاعات، طلال سلمان، سردبیر روزنامه لبنانی السفیر که برای انجام مصاحبه‌هایی با مسئولان جمهوری اسلامی به ایران سفر کرده در نشستی «برنامه‌ریزی نشده» با آقای خاتمی گفت‌وگو کرده است. با این حال صفحه حاوی تصویر و گفت‌وگوی محمد خاتمی، در شامگاه یکشنبه، از ‌سایت روزنامه اطلاعات حذف و به جای آن صفحه ۱۲ نسخه ۱۶ آذر روزنامه اطلاعات قرار گرفت. در تصویر منتشر شده از دیدار سردبیر روزنامه السفیر با رئیس‌جمهور سابق ایران، محمود دعایی، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات هم حضور دارد. در عین حال خبرگزاری نزدیک به نهادهای امنیتی، با حمله به دعایی، وی را متهم کرد که در انتشار مطالب مربوط به خاتمی تعمد دارد و با چنین اقدامی حکم قوه قضائیه را زیر پا گذاشته است.

موضوع ممنوعیت انتشار تصویر و اخبار محمد خاتمی در زمستان ۹۳ مطرح شد. دادستان عمومی و انقلاب تهران، در جلسه‌ای با مدیران رسانه‌ها نسبت به درج تصویر و ذکر نام رئیس‌جمهور اسبق ایران هشدار داده بود. در همین حال هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مصاحبه‌ای با روزنامه جمهوری اسلامی ضمن اشاره تلویحی به این موضوع گفته بود که محمود دعایی، مدیرمسئول اطلاعات، به این دستور اعتراض کرده بود.

در مورد ممنوع‌التصویر شدن خاتمی، محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه، ابتدا اعلام کرده بود که این کار با مصوبه شورای عالی امنیت ملی انجام شده اما پس از تکذیب این ادعا توسط مقامات دولت حسن روحانی، اعلام کرد که رئیس‌جمهور اسبق ایران با دستور دادستانی ممنوع‌التصویر شده است. پیش از این برخی از گروه‌های اصلاح‌طلب و همچنین علی مطهری، نماینده اصولگرای مجلس، به ممنوع‌التصویر شدن آقای خاتمی اعتراض کرده و آن را «غیر قانونی» خوانده بودند. مطهری روز یکشنبه نیز در یک سخنرانی گفت که در این باره از دادستانی تهران سؤال کرده اما پاسخی به او داده نشده است. او تأکید کرد که نباید به این دستور قوه قضائیه ایران «ترتیب اثر» داده شود.

در اسفند ۹۳ و پس از درگذشت خواهر محمد خاتمی پیام تسلیت حسن روحانی و اکبر هاشمی رفسنجانی، خطاب به او در رسانه‌ها از جمله خبرگزاری دولتی ایران منتشر شد. با این حال روز هفتم اسفند ۹۳ سایت «جماران» پایگاه رسمی مؤسسه تنظیم و نشر آثار آیت‌الله خمینی همراه با سایت «بهارنیوز» به دستور قوه قضاییه و به دلیل انتشار تصاویری از آقای خاتمی مسدود و یک روز بعد پس از حذف این تصاویر رفع فیلتر شدند.
 
ممنوع‌التصویر شدن خاتمی درحالی است که برخی از گروه‌های اصلاح‌طلب اعلام کرده‌اند که با «محوریت» او در انتخابات اسفندماه مجلس شرکت خواهند کرد. در همین حال فائزه هاشمی، فرزند رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ممنوع‌التصویر شدن رئیس‌جمهور اسبق ایران را نوعی «مهندسی انتخابات» خوانده و هدف از این اقدام را جلوگیری از «تأثیر» او در انتخابات دانسته بود.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.