stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 185895
  • 15 آبان 1399 - 11:34
0
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

حضور ۴ هزار گونه پرنده در تالاب میقان

قلم_مرکزی_ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: چهار هزار گونه پرنده مهاجر از جمله درناهای خاکستری پاییز امسال میهمان تالاب میقان اراک شده‌اند.
قلم | qalamna.ir :

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: چهار هزار گونه پرنده مهاجر از جمله درناهای خاکستری پاییز امسال میهمان تالاب میقان اراک شده‌اند.
رضا میرزایی امروز همزمان با روز استانی درنا افزود: شمار این پرندگان مهاجردر قیاس با مدت مشابه سال قبل کاهش دارد و یکی از علل آن گرمای هوا و بحث آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور روسیه است.
وی بیان کرد: با شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور روسیه تنها پرندگانی که از سلامت برخوردار و قادر به پرواز هستند اقدام به مهاجرت کرده‌اند و شمار زیادی از آن‌ها با بیماری زمین‌گیر شده و چرخه کوچ سالانه خود را ادامه نداده‌اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: کوچ پرندگان هر سال بسته به نوع شرایط اقیلمی از شهریوریا اواسط مهرماه آغاز و تا دی‌ماه نیز ادامه دارد اما اوج حضور درناهای خاکستری در این تالاب ۱۵ آبان ماه است که به ابتکار مقامات استانی به‌عنوان یک ظرفیت گردشگری دیده شده و نام «روز درناها» برای آن انتخاب شده است.
میرزایی اظهار داشت: اگر سرمای زودهنگام رخ دهد، پرندگان پوست نازک در تالاب میقان اراک، زودتر از سایر پرندگان این منطقه را ترک می‌کنند.
وی بیان کرد: تالاب میقان اراک از جمله تالاب‌های خاص در کشور به شمار می‌رود و تنها تالابی است که در این فصل سال دارای آب است و قابلیت پذیرش پرندگان را داراست.

هشتگ: , , , ,
  • منبع : روابط عمومی

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.