stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 182855
  • 09 آبان 1399 - 8:00
2
راستین خبر داد؛

تکنسین‌های اورژانس، سربازان خط مقدم دفاع از سلامت / بیش از ۴۵ درصد ماموریت‌ اورژانس اصفهان مربوط به کرونا است

تکنسین‌های اورژانس، سربازان خط مقدم دفاع از سلامت / بیش از ۴۵ درصد ماموریت‌ اورژانس اصفهان مربوط به کرونا است
قلم/اصفهان_ مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان با تاکید بر اینکه نیروها و تکنسین‌های اورژانس، سربازان خط مقدم دفاع از سلامت هستند، اظهار داشت: تا کنون حدود ۱۶۰ نفر از کارکنان و تکنسین‌های اورژانس استان اصفهان به بیماری کرونا مبتلا شدند اما هیچ فوتی در بین آنها نداشتیم.
قلم | qalamna.ir :

غفور راستین افزود: در روزهای اخیر تعداد بیماران دارای علائم کرونا که توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شده و بلافاصله بستری می‌شوند افزایش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه نیروها و تکنسین‌های اورژانس، سربازان خط مقدم دفاع از سلامت هستند، اظهار داشت: تا کنون حدود ۱۶۰ نفر از کارکنان و تکنسین‌های اورژانس استان اصفهان به بیماری کرونا مبتلا شدند اما هیچ فوتی در بین آنها نداشتیم.

راستین همچین گفت: تا کنون با توجه به امکانات و سیستم‌هایی که در اختیار داریم هیچ بیمار دارای علائم کرونا که توسط اورژانس منتقل شده برای پیدا کردن جا در بیمارستان‌ها، معطل نشده است.

وی به سیستم انتخاب بیمارستان ویژه کرونا اشاره و اضافه کرد: با استفاده از این سیستم، اتاق فرمان اورژانس اصفهان اعلام می‌کند که بیمار به کدام بیمارستان منتقل شود و تا کنون در این زمینه مشکلی وجود نداشته و هیچ بیماری پشت در بیمارستان، معطل نمانده است.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان ادامه داد: اما اگر روند صعودی ابتلای به کرونا به همین شکل ادامه یابد و تعداد مبتلایان بسیار زیاد شود ممکن است در آینده با مشکلاتی برای خدمات‌رسانی و کمبود امکانات مواجه شویم.

راستین با اشاره به اینکه مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان حدود ۲۹۰ دستگاه آمبولانس در اختیار دارد، تصریح کرد: از این تعداد ۱۷۰ آمبولانس فعال است و ۱۲۰ آمبولانس نیاز به بازسازی دارد تا به چرخه فعالیت وارد شود.

وی با بیان اینکه بازسازی کامل این آمبولانس‌ها نسبت به خرید آمبولانس جدید، به صرفه‌تر است، گفت: این کار نیاز به حمایت مالی و کمک خیران دارد تا بتوان از آنها برای خدمات‌رسانی هرچه بهتر و بیشتر به مردم بویژه در شرایط حساس کنونی استفاده کرد.

راستین از مردم خواست تا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک، شست و شوی مداوم دست‌ها، فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمع ها، زنجیره انتقال ویروس کرونا را قطع کنند تا هرچه زودتر همه گیری این بیماری پایان یابد.

مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی اصفهان دارای حدود یکهزار نیرو و ۱۵۴ پایگاه است.

 

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , ,
  • منبع :

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.