stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 182020
  • 07 آبان 1399 - 11:10
2
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان:

استفاده از ظرفیت گروه‌های هنری جهت اجرای طرح آمران سلامت

استفاده از ظرفیت گروه‌های هنری جهت اجرای طرح آمران سلامت
قلم/ همدان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان از استفاده از ظرفیت گروه‌های هنری جهت اجرای طرح آمران سلامت خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، علی سنجربگی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حضور هنرمندان و افراد شناخته شده می توانند برای پیام رسانی و ایجاد ارتباط در بین مردم موثر باشند، خاطرنشان کرد: تنها راه مقابله با این اپیدمی تکیه بر پیشگیری و توسعه آموزش همگانی است که استفاده از ظرفیت هنرمندان می‌توانند اجرای طرح آمران سلامت را موًثر و انجام اقدامات پیشگیرانه و مقابله با ویروس منحوس کرونا رابرای جمعیت هلال احمر استان آسانتر نماید.

وی د این راستا افزود: اعتبار و افتخار جمعیت هلال احمر به داوطلب بودن اعضای این جمعیت (جوانان، نجاتگران ،امدادگران و داوطلبان) است و اضافه شدن گروه های هنری به اعضای داوطلب این جمعیت، برای جمعیت هلال احمر باعث افتخار است.
سنجربگی خاطرنشان کرد: در همین راستا با لبیک به سخنان مقام معظم رهبری مدظله العالی، از گروه های هنری واقشار مختلف جامعه مثل سمن ها درخواست نمود اگر پیشنهادی دارند ویا به طریقی می توانند جمعیت هلال احمر را در اجرای طرح آمران سلامت یاری کنند به معاونت جوانان اعلام آمادگی نمایند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به اینکه هر ۴ دقیقه یک نفر را در جامعه از دست می دهیم، مطرح کرد: از بین رفتن یک نفر افزون بر اینکه برای خانواده و اطرافیان بسیار غم‌انگیز است، برای جامعه هم با خسارت زیادی به همراه دارد. این روزها هر ۴دقیقه یک نفر می میرند ولی باز خیلی ها به رعایت اصول بهداشتی اهمیتی نمی دهند بدین سان با آموزش رعایت پروتکل های بهداشتی می توان روزانه از فوت تعداد چشمگیری انسان و از هم پاشیدن بنیان خانواده ها پیشگیری نمود.

وی با تصریح بر اینکه برای کشوری مثل ایران اسلامی که مردمان نوعدوست و فداکار کم ندارد از دست دادن یک نفر در هر ۴دقیقه آمار جالبی نیست، گفت: استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی می تواند از درگیر شدن خود فرد جلوگیری نموده و از درگیر شدن دیگران هم پیشگیری کند و استفاده از ماسک وتحمل کردن دشواری تنفس، افزون برسلامتی خود فرد، نوعی فداکاری در حق دیگران و حفظ بنیان خانواده آن ها نیز محسوب می‌شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان با بیان این که استفاده از ظرفیت هنرمندان و انجام مدل های مختلف توصیه ها می‌تواند در بین مردم موثر باشد، اظهار کرد: هنرمندان جهت همکاری می توانند با مراجعه به این جمعیت و پر کردن فرم داوطلبی، جمعیت هلال احمر را در اجرای طرح مذکور یاری نمایند.
سنجربگی با بیان این که اگر طرح آمران سلامت در کل استان بتواند حتی جان چند نفر را هم نجات دهد برای این جمعیت ارزشمند است، به آیه ۳۲ سوره مائده اشاره کرد و گفت: در این آیه آمده است «هرکس انسانی را از مرگ نجات دهد گویا همه مردم را از مرگ نجات داده است.

گفتنی است؛ با حضور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان، کاظمی، مدیر گروه گیگیلی ها و مجریان ستادی این طرح، تفاهم‌نامه همکاری گروه هنری گیگیلی ها با این جمعیت منعقد شد و مقررشد تا گروه هنری مذکور، حوزه معاونت جوانان را جهت اجرای بهتر طرح آمران سلامت یاری نماید.
گروه هنری گیگیلی ها در ماه ها و ساله ای قبل بخصوص در زلزله کرمانشاه و سیل ایلام همکاری ویژه ای با جمعیت هلال احمر استان همدان در اجرای برنامه های حمایت روانی داشته‌است.

 

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.