stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 180974
  • 05 آبان 1399 - 12:55
1

رشته چادر شب بافی در قزوین احیا می‌شود

رشته چادر شب بافی در قزوین احیا می‌شود
قزوین - قلم-معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی استان قزوین از اجرای اقدام‌های حمایتی لازم برای باززنده سازی و احیای رشته چادر شب بافی در سال جاری خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

قلم، سید میثم حصاری روز دوشنبه با اعلام این خبر، افزود: به منظور حفظ و صیانت از صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی بومی مناطق مختلف، هر سال یکی از رشته‌های در خطر فراموشی استان در اولویت احیا و باززنده سازی قرار دارند.

حصاری اظهار داشت: در سال‌های گذشته، رشته‌های آینه‌کاری، نقاشی لاکی، نقاشی پشت شیشه و پاپیه ماشه که هنرمندان محدودی در این رشته‌ها در حال فعالیت هستند، با تلاش کارشناسان حوزه معاونت صنایع ‌دستی و هنرهای سنتی استان و به همت استادکاران و هنرمندان رشته‌های مذکور مورد حمایت و احیا قرار گرفتند.

وی یادآور شد: برگزاری کارگاه‌های یک روزه شناخت و معرفی رشته‌های در خطر فراموشی، برگزاری دوره‌های آموزشی مقدماتی و پیشرفته، مشاوره در خصوص بازطراحی محصولات صنایع‌دستی در رشته‌های مورد نظر و خرید حمایتی این اقلام از هنرمندان از جمله فعالیت‌هایی به شمار می‌روند که در حوزه صنایع‌دستی انجام شده است.

معاون صنایع‌ دستی و هنرهای سنتی استان قزوین با اشاره به احیای رشته چادر شب بافی در سال جاری، افزود: از ابتدای سال جاری نیز برنامه‌ریزی‌ و اقدامات حمایتی لازم جهت باززنده سازی رشته چادرشب بافی شامل برگزاری کارگاه تولید زنده چادر شب در طول هفته صنایع‌دستی و تجهیز کارگاه برای آشنایی علاقه‌مندان با روند تولید این محصول صورت گرفته و متقاضیان به هنر چادر شب بافی می‌توانند با هماهنگی قبلی از این کارگاه واقع در عمارت تاریخی داعی بازدید نمایند.

چادر شب‌بافی یکی از صنایع دستی سنتی ایران بوده که از پارچه‌ای رنگارنگ و معمولاً با طرح چهارخانه به جنس پنبه یا ابریشم در مناطق مختلفی از ایران بافته می‌شود.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.