stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 18064
  • 14 آذر 1394 - 0:38
2

صداوسیما سعی در نامساعد جلوه‌ دادن موقعیت مرز مهران داشت

نماینده مردم ایلام گفت: طی یکی دو روز گذشته سفرهای بازگشت به کشور نیز به تدریج آغاز شده و روزانه حدود ۲۰ الی ۳۰ هزار نفر به کشور بازمی‌گردند که با اتوبوس‌هایی که به این منظور به کار گرفته‌ایم، به شهرهای خود باز می‌گردند.

قلم | qalamna.ir :

احمد شوهانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به حضور گسترده عزاداران اربعین حسینی در مرز مهران، اعلام کرد: در روزهای اخیر متاسفانه مسائلی درخصوص ناامنی و وجود مشکلات در مرز مهران به گوش رسید و مسائلی مطرح شد که سعی در ترغیب زائران به عبور از طریق مرزهای استان خوزستان داشت که البته باتوجه به فاصله زمانی به مراتب طولانی‌تر مرز استان خوزستان تا کربلا نسبت به مرز مهران در استان ایلام تا این شهر مقدس، تاثیری در تصمیم زائران نگذاشت.

وی افزود: از مرز مهران تا کربلا تنها ۲ ساعت فاصله است و این درحالی است که مسافت از طریق مرزهای استان خوزستان٬ حدود ۷ الی ۸ ساعت است که این مسئله منجر به تمایل شدید راهپیمایان اربعین حسینی به عبور از مرز مهران شد، با این وجود صداوسیما به شدت سعی در نامساعد جلوه‌ دادن موقعیت مرز مهران داشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بیشتر تمرکز مسئولان استان ایلام در امروز و روز گذشته بر روی فراهم کردن مقدمات برای بازگشت زائران است. و بازگرداندن راهپیمایانی که با وسایل حمل و نقل عمومی خود را به مرز رسانده‌ بودند، حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ اتوبوس در نظر گرفته شد تا زائران بتوانند از مسیرهای تعیین شده به کشور بازگردند. البته چندصد دستگاه اتوبوس دیگر هم در آن‌سوی مرز به کار گرفته شده بود که زائران را تا مسیرهای مشخص می‌رساند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ضمن تکذیب خبر شکستن مرز مهران ازسوی گروهی از زائران اربعین حسینی، یادآور شد: البته در روزهای گذشته موارد معدودی از زائرانی که با مشکلاتی همچون مفقودشدن ویزا، اشکالات جزئی و به اتمام رسیدن تاریخ پاسپورت و مسائلی از این دست روبرو بودند که سعی شده، تا حد امکان این مشکلات مرتفع شود اما این‌که عده‌ای بدون ویزا و پاسپورت و با شکستن مرز خود را به خاک عراق رسانده‌ باشند به هیچ عنوان صحت نداشت.

وی افزود: بالغ بر ۹۵٪ زائرانی که از مرز عبور کرده‌ بودند٬ پس از طی نمودن مراحل قانونی موفق به خروج از کشور شده‌ بودند، با این وجود امکان دارد معدود افرادی نیز با توجه به شلوغی مرز و مسائل دیگر، موفق به خروج از کشور نشده باشند.

شوهانی در پایان تصریح کرد: مسافرت زائران اربعین حسینی با کمتریت مشکلات انجام شد و امیدواریم در سال‌های آینده مشکلات بازهم کمتر بشود؛ البته بهترین راه برای حل معدود مشکلات موجود در مرز مهران، تجهیز زیرساخت‌ها و مسیرهای عبور و مرور در استان ایلام است تا این استان همچنان میزبان زائران حسینی باشد.

هشتگ: , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.