stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 180022
  • 03 آبان 1399 - 11:06
1
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا

اصفهان؛ رتبه دوم مرگ کرونایی در کشور / آمار بستری در سه هفته گذشته در شهرضا به مرز هشدار رسید

اصفهان؛ رتبه دوم مرگ کرونایی در کشور / آمار بستری در سه هفته گذشته در شهرضا به مرز هشدار رسید
قلم/اصفهان_ مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت: آمار بستری در سه هفته گذشته در شهرضا به مرز هشدار رسیده است.
قلم | qalamna.ir :

حجت اله تنهایی با اشاره به وضعیت کرونا در شهرضا اظهار داشت: استان اصفهان در تعداد ابتلا به کرونا رتبه ۸ کشوری و از نظر مرگ رتبه دوم کشوری را دارد به این دلیل که دقت بیماریابی و تشخیص کرونا مثبت و نسبت موارد کرونا گزارش‌دهی مطلوب و آماردهی واقعی دارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه آمار بستری در سه هفته گذشته در شهرضا به مرز هشدار رسیده است گفت: هفته اول در یک روز ۸ نفر و در هفته دوم و سوم روزانه  ۱۰ نفر در بیمارستان صاحب‌الزمان (عج) بستری شدند که ورودی بیمارستان از نظر بستری روزانه بسیار زیاد و خروجی از نظر بهبودی به کندی پیش می‌رود و میزان تعداد مرگ و میر نسبت به هفته‌های مشابه هم افزایش یافته است.

وی افزود: تعداد مرگ کرونا مثبت شهرضا در هفته اول ۱۰ نفر، هفته دوم ۱۳ نفر و هفته سوم ۱۵ نفر بوده که در شهرضا شاهد مرگ ۶ نفر در یک روز بودیم که این یک فاجعه است.

تنهایی از نمونه‌گیری ۵ هزار و ۷۴۴ نفر در شهرضا خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد ۳ هزار و ۳۱ نفر در شهرضا مثبت بوده که به دلیل جمعیت زیاد برای انجام تست، مرکز جدیدی برای پشتیبانی به مرکز قائمیه در زایشگاه سمیه اضافه شده است.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان اینکه در هفته اول ۲۱۴ نمونه و هفته دوم ۲۶۰ و هفته سوم ۳۲۸ نفر و در این هفته بیش از ۴۰۰ تست از مردم شهرضا و گروه خطر گرفته شده است، تصریح کرد: زمانی این تست ارزش دارد که بین تعداد تست و افراد بستری یک هماهنگی باشد که این نشان‌دهنده آمار واقعی و درست است.

افزایش طول زمان بیماری و تعداد مرگ در موج سوم کرونا

وی ادامه داد: از نظر اپیدمی موج سوم کرونا را در کشور طی می‌کنیم، در موج اول و دوم کاهش نزولی نداشتیم و با همین روند افزایشی وارد موج سوم کرونا شدیم که بیش از سه هفته از آن می‌گذرد، طول زمان بیماری و تعداد مرگ در موج سوم افزایش یافته است.

تنهایی با اشاره به بازگشایی مدارس در ۱۵ شهریور ماه خاطرنشان کرد: در استان اصفهان شیوع و ابتلا دانش‌آموزان زیاد و صعودی نیست، کل سن دانش‌آموزی از اسفند تا بازگشایی مدارس در شهریور، ۸۸ نفر بوده است اما از بازگشایی مدارس تاکنون ۲۱ دانش‌آموز و ۱۸ نفر از کادر مدارس به کرونا مبتلا شدند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرضا با تأکید بر اینکه مدارس باید آموزش دانش‌آموزان را در فاز مجازی دنبال کنند، گفت: سیاست‌گذاری‌های کلان استانی و شهرستانی با مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و مذهبی مردم گره خورده است، در ایران برای هر روز و هر ماه یک مناسبت داریم و این جمع و جماعت باعث انتقال کرونا و افزایش آن شده است.

وی با انتقاد از اینکه رفت و آمدهای غیرضروری در سطح شهر سبب افزایش بیماری شده است، عنوان کرد: در شهرضا به صورت خانوادگی درگیر کرونا می‌شوند، ناقلان بدون علامت در هر محل هستند و این کلنی خانوادگی نباید اداری شود.

تنهایی با بیان اینکه مرکز قائمیه دیگر توان ندارد و روزانه بیش از ۱۰۰ نفر برای تست کرونا به آن مراجعه می کنند، تصریح کرد: پروتکل‌ها در سرویس‌های حمل و نقل عمومی درون و برون شهری رعایت نمی‌شود و نارضایتی وجود دارد.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.