stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 17987
  • 13 آذر 1394 - 13:01
7

زائران ازمرزی که خارج شده‌اند باید بازگردند؟

موج بازگشت زائران از عتبات از پنج‌شنبه آغاز شده و از سویی جانشین فرمانده ناجا نیز از زائران خواسته تا زمان بازگشت خود را به تعویق بیندازند. حال با توجه به اینکه حدود نیمی از زائران پیاده از مرز مهران خارج شده‌اند این سوال پیش آمده که آیا برای بازگشت نیز حتما باید از این پایانه مرزی استفاده کرد؟ رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا در این باره توضیحاتی را کرده است.

قلم | qalamna.ir :

دکتر محمد بابایی، درباره بازگشت زائران از عتبات،به ایسنا گفت: از روز پنج‌شنبه همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد موج بازگشت زائران عتبات به سمت کشورمان آغاز شده و روند تردد در پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه و چذابه معکوس شده است. در حال حاضر سالن‌هایی که تا پیش از این برای خروج زائران استفاده می‌شد به عنوان سالن‌های بازگشت پیش‌بینی شده و به عنوان مثال در حال حاضر در مرز مهران دو سالن برای بازگشت و یک سالن نیز برای رفت به عراق در نظر گرفته شده است.

وی همچنین با بیان اینکه دیگر صدور گذرنامه به شکل عملیاتی انجام نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این است تا معطلی زائران برای ورود به کشور به حداقل برسد و ظرف کمتر از سه دقیقه روند ورود به کشور انجام شود.

او در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به اینکه بیش از نیمی از زائران از مرز مهران عبور کرده‌اند آیا برای بازگشت نیز باید از همین مرز استفاده کنند یا خیر؟ گفت: هیچ محدودیتی برای بازگشت وجود ندارد و توصیه ما نیز این است که از پایانه‌های چذابه و شلمچه برای بازگشت استفاده شود. همچنین زائرانی که از طریق خطوط هوایی و دریایی نیز به عراق سفر کرده‌اند می‌توانند از طریق زمینی به کشور بازگردند و برعکس آن نیز شدنی است.

به گفته رییس پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا، شرایط برای بازگشت به کشور از دو پایانه مرزی شلمچه و چذابه مناسب‌تر است و توصیه می‌شود تا حد امکان زائران از این دو پایانه برای بازگشت استفاده کنند.

بابایی درباره زمان آماده‌باش پلیس در پایانه‌های مرزی نیز گفت: پیش‌بینی ما این است که نهایتا تا اواسط هفته بازگشت زائران از عتبات به وضعیت عادی باز گردد اما تا زمان بازگشت آخرین زائر، ماموران ما در پایانه‌ها مستقر بوده و اقدام به خدمت‌رسانی به زائران خواهند کرد.

هشتگ: , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.