خیراله خادمی در حاشیه بازدید از محورهای زیرساختی استان اصفهان اظهار داشت: امروز برای بازدید از محورهای زیرساختی استان اصفهان سفری انجام شد که ما بتوانیم هم محور قم – کاشان و کاشان به سمت نطنز، آزادراه را بازدید کنیم و همچنین بزرگراههای این محدوده مورد بازدید قرار گرفت.
وی ادامه داد: در بخش آزادراهی هم نحوه اخذ عوارض و ترمیمهای آسفالتی آزادراهها مورد نظر مقام وزارت بود، مورد بازدید قرار گرفت. الکترونیکی کردن عوارض در این محورها با سرمایهگذاران مورد مشورت قرار گرفت و از عملیات بهسازی رویههای آسفالت این دو محور که همیشه مورد درخواست مردم بود، مورد بازدید قرار گرفت.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تصریح کرد: تصمیماتی برای تصمیم عملیات بهسازی محورتهای آزادراهی قم _ کاشان و کاشان _ نطنز اتخاذ شد تا بتوانیم هر چه زودتر خرابیهای آسفالت و آزادراهها ترمیم کنیم.
وی ادامه داد: همچنین در این بازدید از محور بزرگراهی در حال ساخت بادرود به کاشان که باند دوم در حال احداث است، بازدید به عمل آمد. این محور ۵۴ کیلومتر طول دارد و در هفتههای آینده ۲۶ کیلومتر از این محور که تکمیل شده، زیر ترافیک قرار خواهد گرفت و به این ترتیب حدود ۸ کیلومتر از کل این محور برای سال ۱۴۰۰ میماند.
خادمی تصریح کرد: برنامهریزی شده که این بخش در سال آینده به بهرهبرداری برسد و محدوده بزرگراهی بادرود به کاشان تکمیل شده و مورد استفاده مردم قرار گیرد و بدون شک افتتاح این محور باعث کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی سفر خواهد شد.
وی افزود: همچنین در ادامه از آزادراه کنارگذر شرقی اصفهان که بخش نخست آن آماده بوده و یکی از پروژههای جهش تولید ما به شمار میرود، بازدید شد. بخش نخست این آزادراه آماده شده و امیدوار هستیم که با حضور مقامات بلندپایه کشور مورد بهرهبرداری قرار گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: ۵۴ کیلومتر از این آزادراه به زودی مورد بهرهبردرای قرار خواهد گرفت و احساس من این است که این آزادراه یکی از بهترین آزادراههای کشور خواهد بود و از نظر مبلمان جادهای و نحوه روسازی، یکی از کارهای بسیار زیبا و منحصر به فرد خواهد بود و الگویی برای آزادراههای کشور خواهد شد و زمینه افزایش ایمنی سفر را در کشور فراهم خواهد کرد.
وی ادامه داد: این آزادراه نقش بسیار مهمی در تکمیل شبکه آزادراهی کشور به عنوان حلقه ارتباطی آزادراههای مرکز کشور که از تهران به سمت اصفهان و در آینده به سمت استان فارس میرود، خواهد داشت. در حال حاضر در محدوده شهر اصفهان ترافیک درون شهری و برون شهری با یکدیگر تداخل دارند و به طور قطع، این آزادراه میتواند مشکلات آن را برطرف کند و زمینه افزایش آرامش مردم شهر اصفهان و کشور فراهم آورد.
خادمی ادامه داد: این آزادراه زمان سفر را نزدیک به ۱.۵ ساعت کاهش میدهد و تا ۶۰ کیلومتر مسیر را کوتاهتر خواهد کرد و بدون شک نقش مهمی در روان کردن ترافیک در شهر اصفهان و آسایش و آرامش مردم کشور و ترانزیت شمال به جنوب کشور خواهد داشت.وی خاطرنشان کرد: کاهش تصادفات، کاهش زمان سفر، افزایش ایمنی و کاهش آلودگیهای زیستمحیطی از جمله مهمترین تأثیرات آزادراه شرق اصفهان خواهد بود.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور بیان کرد: این آزادراه به عنوان کنارگذر شرقی اصفهان طول کلی ۹۳ کیلومتر دارد که دو قطعه اول و دوم آن ۶۴ کیلومتر طول دارد که ۵۵ کیلومتر آن مورد بهرهبرداری قرار خواهد گرفت. در دو قطعه اول و دوم آزادراه نزدیک به یک هزار میلیارد تومان هزینه صورت گرفته که ۷۰ درصد آن با سرمایهگذاری بخش خصوصی و ۳۰ درصد آن با سرمایهگذاری دولت صورت خواهد گرفت.
وی اضافه کرد: در ۳۰ کیلومتر باقیمانده نیز نزدیک به یک هزار میلیارد تومان با توجه به نوع ابنیه و شرایط کار، مورد نیاز است که با مشارکت ۷۰ درصدی بخش خصوصی و مشارکت ۳۰ درصدی دولت، در یک تا ۱.۵ سال آینده تکمیل شده و تا سال آینده کل آزادراه شرق اصفهان که حلقه ارتباطی آزادراههای شمال تا جنوب کشور بوده، به بهرهبرداری برسد.
انتهای پیام/