stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 177682
  • 28 مهر 1399 - 10:38
2
رییس دادگستری کل استان قزوین

وضعیت جایگاه پساند محمدآباد قزوین به صورت کشوری پیگیری می‌شود

وضعیت جایگاه پساند محمدآباد قزوین به صورت کشوری پیگیری می‌شود
قزوین - قلم- رییس دادگستری کل استان قزوین گفت: امروز وضعیت جایگاه پسماند محمدآباد علاوه بر پیگیری‌های استانی به صورت کشوری نیز مورد بررسی قرار گرفته است تا هرچه سریعتر برای حل معضلات زیست محیطی و اجتماعی آن اقدام شود.
قلم | qalamna.ir :

قلم، حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی، بحث و تبادل نظر پیرامون وضعیت سایت محمدآباد که با حضور دادستان مرکز و مدیران اجرایی استان برگزار گردید، ضمن تبریک حلول ماه ربیع الاول، گفت:معضلاتی که  این سایت هم از حیث چالش‌های زیست محیطی و هم از حیث حقوق عامه و مطالبه عمومی ایجاد کرده است، می‌طلبد تا به روند اجرای تصمیمات و اقدامات سرعت بخشیم تا بتوانیم وضعیت سایت را از حالت فعلی آن خارج سازیم.
مقام ارشد قضایی استان گفت: جهت سرعت بخشیدن به سازماندهی وضعیت سایت در استان کارگروهی متشکل از دادگستری، استانداری، سازمان بازرسی، شهرداری، محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی و… تشکیل شده است تا برای رفع اشکالات و نقاط ضعف مجموعه تصمیم گیری گردد.

وی افزود: فعال شدن کارخانه بازیافت و کمپوست و استاندارد سازی کارخانه موجود پس از مشخص شدن نواقص، واگذاری مجموعه به بخش خصوصی جهت احداث کارخانه جدید مطابق استانداردها، نصب دوربین با نظارت اداره محیط زیست جهت کنترل ورود و خروج ماشین‌های حامل زباله و … از جمله تصمیمات این کارگروه جهت مدیریت پسماند سایت محمد آباد است.  
حجت الاسلام و المسلمین قدرتی بیان داشت: دستگاه قضایی استان تمام قد در خدمت شهرداری، شرکت آب منطقه‌ای و دستگاه‌های مربوط است و امیدواریم با انجام اقدامات اشاره شده اندکی از مشکلات مردم استان در این زمینه کاسته شود.  
رییس شورای حفظ حقوق بیت المال افزود: با توجه به مطالبی که در این جلسه مطرح شد روشن است که متولی و مسوول مشخصی برای مدیریت سایت محمدآباد وجود ندارد و لازم است مقررات و اساسنامه شرکت مربوط در این خصوص بررسی و موضوع دقیقا روشن شود.
وی گفت:باید مشخص شود که چه نهاد و سازمانی قانونا باید متولی سایت محمدآباد باشد تا از ظرفیت اداره کل بازرسی در این خصوص استفاده شده و هرچه سریعتر برای ساماندهی این مجموعه اقدام گردد.
سایت محمدآباد در سال ۸۱ در ۱۱۰ هکتار زمین از اراضی روستای محمدآباد از توابع شهرستان بویین زهرا جانمایی شد و از سال ۸۳ تا ۸۹ نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
قرار بود در این مکان روزانه ۲۵۰ تن زباله خانگی دریافت شود که این میزان طی سال‌های اخیر به ۸۰۰ تن رسیده است.
این سایت باید شعاع ۳۰ کیلومتری خود را پوشش می‌داد که زباله‌های ۱۱ شهر را در برمی‌گرفت اما این میزان اکنون به ۲۱ شهر رسیده است.
تا پایان سال ۹۶، ۳۳ هزار تن پسماند صنعتی به این مجموعه منتقل ‌شده بود و سال ۹۷ نیز پنج هزار تن و سال ۹۸ نیز سه هزار تن اضافه ‌شده است.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.