stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 177336
  • 27 مهر 1399 - 14:02
0

۱۸۶ درخواست مشاغل سخت و زیان آور در قزوین تایید شد

۱۸۶ درخواست مشاغل سخت و زیان آور در قزوین تایید شد
قزوین – قلم- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: ۳۹۱ درخواست تجدیدنظر مشاغل سخت و زیان آور به کمیته مربوط در اداره تعاون استان ارسال شده بود که از این تعداد ۱۸۶ فقره، مورد تایید قرار گرفت.
قلم | qalamna.ir :

رضا گروسی روز یکشنبه در جلسه کمیته تجدد نظر مشاغل سخت و زیان آور استان با اشاره به اهمیت سلامت نیروی انسانی در محیط کار، اظهار داشت: مشاغل سخت و زیان آور به کارهایی اطلاق می‌شود که عوامل فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و بیولوژیکی محیط کار در آنها بالاتر از حد استاندارد است و در اثر اشتغال کارگر، تنشی به مراتب بالاتر از ظرفیت‌های طبیعی، جسمی و روانی در فرد ایجاد می‌شود که نتیجه آن بیماری شغلی و عوارض ناشی از آن است.

گروسی افزود:  از ابتدای سال جاری هزار و ۸۰۵ درخواست بررسی مشاغل سخت و زیان آور بدوی دریافت شده بود که از این تعداد هزار و ۳۴۹ درخواست مورد تایید قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کمیته تجدید نظر مشاغل سخت و زیان آور استان در سال جاری به هزار و ۱۹۰ عنوان شغلی براساس درخواست مشاغل سخت و زیان آور در بین ۲۹۳ کارگاه رسیدگی کرده است.

این مسوول تصریح کرد: با تلاش‌های صورت گرفته رسیدگی به درخواست متقاضیان سرعت گرفته و مدت زمان رسیدگی نسبت به گذشته کاهش یافته است.

گروسی اضافه کرد : برابر بند یک ماده ۱۳ آئین نامه مربوط، بیمه شدگانی که حداقل ۲۰ سال سابقه کار متوالی یا ۲۵ سال سابقه کار متناوب و پرداخت حق بیمه در کارهای سخت و زیان آور را دارا باشند بدون شرط سنی مشمول بازنشستگی می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین افزود: به استناد تبصره پنج ماده هشت آیین نامه اجرایی کارهای سخت و زیان آور، رای کمیته بدوی ظرف مدت ۱۵ روز اداری از تاریخ ابلاغ قابل تجدید نظر خواهی است.

وی در خصوص چگونگی ارائه درخواست تصریح کرد: بیمه شدگان شاغل در کارهای سخت و زیان آور طبق توافق به عمل آمده ضمن مراجعه به سازمان تامین اجتماعی و مشخص نمودن عنوان شغلی به یکی از ادارات شهرستان محل کار مراجعه کرده و پس از بازرسی از محل کار توسط کارشناسان ماده ۲ آئین نامه در کمیته بدوی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

گروسی گفت: کمیته استانی با تطبیق شغل و با توجه به مشاغل سخت و زیان آور موضوع ماده ۱۱ و گزارش کارشناسان موضوع ماده ۲ آئین نامه در مورد سخت و زیان آور بودن یا نبودن هر یک از مشاغل ذکر شده در فرم تقاضا اظهار نظر کرده و مراتب را به شعبه تامین اجتماعی محل پرداخت حق بیمه ارسال می‌کنند.

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.