stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 171399
  • 07 مهر 1399 - 23:20
3
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کردستان خبر داد:

کشف گور تاریخی در روستای لنگریز بخش کلاترزان در کردستان

کشف گور تاریخی در روستای لنگریز بخش کلاترزان در کردستان
قلم/ کردستان- معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کردستان گفت: تیمی متشکل از هیات باستان شناسان اعزامی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و با اخذ مجوز از پژوهشگاه وزارت مذکور، در محدوده سد در دست احداث نی آباد موفق به کشف گوری تاریخی شدند.
قلم | qalamna.ir :
 

قلم، صابر وفایی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: در نتیجه گمانه زنی آثار در معرض خطر واقع در محدوده سد در دست احداث نی آباد حد فاصل سنندج به شهرستان سروآباد و در محدوده اراضی روستای لنگریز هیاتی به سرپرستی دکتر شکوه خسروی موفق به کشف و کاوش گور تاریخی متعلق به دوره اشکانی شدند.

وی در این زمینه افزود: در سنت تدفین دوران اشکانی معمولا خمره ها نقش تابوت را ایفا می کردند و در گور مکشوفه به تبع فرهنگ دوره اشکانیان جسد در داخل دو خمره و به موازات هم به شیوه طاق باز یا درازکش قرار داده شده است و با توجه به سرنیزه مکشوفه در زیر دنده ها به نظر میرسد جسد متعلق به شخصی بوده که بر اثر جراحت فوت شده باشد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان کردستان در پایان خاطرنشان کرد: محققین باستانشناسی و سایر علوم میان رشته ای در حال حاضر، تحقیق و مطالعه بر روی بقایای اسکلت مکشوفه را آغاز و با اتمام مطالعه، نتیجه حاصله را در قالب گزارش و مقالات علمی منتشر خواهند نمود.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.