stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 170279
  • 04 مهر 1399 - 11:34
2
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان:

نرخ بیکاری در اردستان از متوسط استان کمتر است / فعالیت ۸۰۰ موسسه کاریابی داخلی در کشور

نرخ بیکاری در اردستان از متوسط استان کمتر است / فعالیت ۸۰۰ موسسه کاریابی داخلی در کشور
قلم/اصفهان_ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت:در کشور حدود ۸۰۰ موسسه کاریابی داخلی وجود دارد که بین متقاضی کار و پذیرنده کار فعالیت می کنند.
قلم | qalamna.ir :

کامران کلانی در مراسم افتتاح اولین مرکز کاریابی و مشاور اشتغال اردستان، اظهارکرد: با توجه به وضعیت اشتغالی که در اردستان در حال رشد است افتتاح مرکز کاریابی و مشاور اشتغال در شهرستان نیاز بود که قطعا می تواند پشتوانه ای برای ایجاد و توسعه اشتغال شهرستان باشد که دغدغه واحدهای ایجادی را در زمینه اشتغال تا حد زیادی برطرف کند.

وی با بیان اینکه با توجه به آماری که در زمستان سال گذشته منتشر شده نرخ بیکاری در زمستان ۹۸ نسبت به زمستان ۹۷ کاهش داشته است، افزود: این نرخ از ۱۲ و ۴ دهم به ۱۰ و ۷ دهم رسیده و در اردستان نرخ بیکاری از متوسط استان کمتر و ۹ و هشت دهم درصد است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه متاسفانه ویروس کرونا همانگونه که در سراسر کشور بر مشاغل تاثیر گذاشته اشتغال استان نیز از این موضوع مستثنی نبوده است، گفت: متاسفانه کرونا آسیب منفی و جدی بر اشتغال استان گذاشته با توجه به ثبت نام متقاضیان واحدهای کسب و کار دریافت تسهیلات کرونا که در سامانه صورت گرفته است، آخرین آمار تقریبا ۲۷ هزار پرونده مربوط به اشتغال ۵۱ هزار نفر است.

کلانی تصریح کرد: از مجموع اعتبار ۳هزار و ۲۴ میلیاردی که به استان اصفهان جهت پرداخت تسهیلات کرونا اختصاص داده شده است، تا پایان شهریور ماه ۵۵۹ میلیارد تومان درخواست تسهیلات داریم. از این تعداد تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان توسط بانک ها به متقاضیان پرداخت شده است. اگرچه مهلت نام‌نویسی برای دریافت تسهیلات کرونایی تا پایان شهریورماه بود، اما بانک‌ها مکلف شدند تا پایان مهر پرونده‌ها را بررسی و نسبت به ارایه تسهیلات اقدام کنند.

همچنین در این مراسم معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه باید برای موسسات کاریابی امکانات و اختیارات لازم را فراهم آورد تا از این رو شاهد شکوفایی، توسعه و آبادانی کشور باشیم، گفت: در کشور حدود ۸۰۰ موسسه کاریابی داخلی وجود دارد که بین متقاضی کار و پذیرنده کار فعالیت می کنند.

عیسی منصوری با بیان اینکه سیاست های وزارت تعاون و امور اجتماعی واگذاری بخشی از مسئولیت در یک پروسه زمانی به بخش خصوصی است که امیدواریم بتوانیم با فعال کردن بخش های خصوصی به این مهم دست یابیم، خاطرنشان کرد: در سطح کشور ۱۲۰ مرکز کاریابی بین المللی وجود دارد که با توجه به ویروس کرونا حدود نیمه از این مراکز غیرفعال هستند.

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : ایسنا

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.