stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 169822
  • 02 مهر 1399 - 14:25
3

کتابی تازه و افشاگری‌های جدید از پرونده ترامپ- روسیه

کتابی تازه و افشاگری‌های جدید از پرونده ترامپ- روسیه

یک دادستان سابق آمریکایی که قبلا دستیار بازرس ویژه پرونده تحقیقات مربوط به ارتباط کمپین ریاست جمهوری ۲۰۱۶ دونالد ترامپ با روسیه بوده در کتاب خاطرات جدیدش که قرار است هفته آینده منتشر شود عنوان کرد، تیم تحت رهبری این بازرس ویژه، رابرت مولر در انجام هر کار ممکن برای تعیین آنچه که در جریان انتخابات ۲۰۱۶ رخ داده کوتاهی کرده و به سراغ یک سری کارها همچون احضار شخص دونالد ترامپ و بررسی امور مالی وی از ترس اخراج شدن توسط او نرفته است.

قلم | qalamna.ir :

به نوشته روزنامه گاردین، اندرو ویسمن، دادستان سابق آمریکایی در کتاب جدیدش نوشته است: آیا ما از همه ابزارهای موجود برای کشف حقیقت بدون مانع تراشی از جانب رئیس جمهور برای تضعیف تلاشهایمان استفاده کردیم؟ من می‌دانم جواب سخت به این پرسش ساده این است که ما میتوانستیم کارهای بیشتری انجام دهیم.

ویسمن در این کتابش با تیتر “جایی که قانون پایان می‌یابد: درون تحقیقات مولر” نوشته است، این تیم اقداماتی دقیق در جهت محافظت از مجموعه اسنادش در پیش گرفت از بیم آنکه در صورت احراجشان توسط ترامپ وزارت دادگستری آنها را از بین نبرد. آنها تلاش کردند نگذارند خبرنگاران و عامه مردم بفهمند که به دنبال چه چیزی هستند.

او با وجود مثبت صحبت کردن از رئیس وقت خود یعنی رابرت مولر، گفت کمبود اعتماد به نفس وی سبب شد صلاحیت کافی برای پاسبانی از این تحقیقات سیاسی پیدا نکند. او گفت که از نظرش مولر و معاونش یعنی آرون ام. زبلی بیش از حد محتاط عمل کردند.

ویسمن در عین حال از خود در برابر اتهام زنی رئیس‌جمهور آمریکا و حامیانش مبنی بر اینکه او و دیگر بازرسان یک سری دموکراتهای خشمگین با اغراض سیاسی هستند، دفاع کرد.

او گفت که از همان حسابی که با آن به یک بازیگر فیلمهای هرزه نگاری از بابت ارتباطش با ترامپ حق السکوت پرداخت شد “یک سری پولهای مرتبط با یک الیگارش روسی را دریافت کرده است”. این حساب تحت کنترل مایکل کوهن، وکیل سابق ترامپ بوده است. مولر پرونده کوهن را نزد دادستانها در نیویورک فرستاد.

ویسمن مسئول یکی از سه واحد اصلی در دفتر بازرس ویژه مولر بوده است. تیم وی پل مانافورت، رئیس سابق کمپین ترامپ را از بابت جرایم مالی متعدد تحت پیگرد قرار داد تا به دانسته‌هایش از هرگونه ارتباط کمپین ترامپ با روسیه برسد.

مانافورت برای یک سری منافع مورد حمایت روسیه در اوکراین کار کرده و تحقیقات مشخص کرد که یک شریک تجاری او به نام کنستانتین کیلیمنیک با مقامهای اطلاعاتی روسیه ارتباط داشته است. این کتاب در ادامه به این کشف بازرسان اشاره کرده که مانافورت یک سری داده‌های نظرسنجی داخلی کمپین را به کیلیمنیک داده است. این نویسنده همچنین این پرسش را مطرح کرد که آیا ترامپ اجازه داده که یک طرح صلح برای روسیه به جهت در اختیار گرفتن کل شرق اوکراین تهیه شود.

در عین حال گاردین، ویسمن عنوان کرد پیش نویس بیانیه اصلی ترامپ برای توجیه اخراج جیمز کومی از مدیریت اف.بی.آی “شدیدا بچگانه، بدون سازمان و آکنده از بغض، عدم انسجام و خود شیفتگی” بوده است.

ویسمن نوشت: شما تقریبا می‌توانستید احساس کنید که نویسنده این متن دارد به شما آب دهان پرتاب می‌کند.

او در عین حال از اینکه مولر در گزارش تحقیقاتش نتیجه گرفت که با وجود عدم تبرئه ترامپ، پیگیری مساله به عهده کنگره است  اظهار تاسف کرد.

او همچنین عملکرد ویلیام بار، دادستان کل آمریکا که این گزارش را قبل از انتشار علنی‌اش خلاصه کرد “بسیار مخرب” خواند.

ویسمن همچنین گفت که معتقد است اقدام ترامپ در اخراج جیمز کومی از مدیریت اف.بی.آی به مثابه مانع ایجاد کردن برای عدالت است؛ اتهامی که استیضاح او را توجیه می‌کند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.