stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 169142
  • 31 شهریور 1399 - 15:55
1

جایزه‌هایی برای برگزاری انتخابات دموکراتیک در بلاروس

جایزه‌هایی برای برگزاری انتخابات دموکراتیک در بلاروس

روسای جمهوری لهستان، لیتوانی و رومانی قرار است در نشست قریب‌الوقوع خود از رهبران اتحادیه اروپا بخواهند تا در صورت برگزاری انتخابات دموکراتیک در بلاروس برای این کشور بسته حمایتی شامل تجارت و مسافرت بدون ویزا در نظر بگیرند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، این بسته پیشنهادی شامل تجارت با اتحادیه اروپا، مسافرت بدون ویزا و حمایت در مذاکرات برای ورود به سازمان تجارت جهانی می‌شود.

کمک‌های مالی برای اصلاحات و کمک به تنوع در بخش انرژی و گذار به سوی اقتصاد لیبرال نیز بخشی از این بسته هستند.

دفتر ریاست جمهوری لیتوانی در بیانیه‌ای اعلام کرد، حمایت تنها زمانی صورت می‌گیرد که انتخابات دموکراتیک و جدید در بلاروس و با حضور ناظران بین‌المللی برگزار شود.

رئیس جمهوری لیتوانی نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: اگر شهروندان بلاروسی تصمیم بگیرند تا اصلاحات سیاسی و اقتصادی در کشورشان برگزار شود و نهادهای مستقل برای دفاع از حقوق بشر و آزادی بیان تشکیل شود، ما به آنها کمک می‌کنیم.

رهبران اتحادیه اروپا قرار است روزهای پنجشنبه و جمعه در بروکسل به بررسی بازار واحد، سیاست صنعتی و تغییرات دیجیتال، کروناویروس و روابط خارجی بپردازند.

بلاروس از انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت که با پیروزی مجدد الکساندر لوکاشنکو در این سمت همراه بود، در تنش و آشوب به سر می‌برد و معترضان خواستار برکناری وی و برگزاری انتخابات جدید هستند.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.