stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 167686
  • 26 شهریور 1399 - 13:55
2

درخواست سازمان ملل از کشورها برای اجرای تحریم تسلیحاتی لیبی

درخواست سازمان ملل از کشورها برای اجرای تحریم تسلیحاتی لیبی

شورای امنیت سازمان ملل در قطعنامه‌ای از تمامی کشورها خواست تا تحریم تسلیحاتی علیه لیبی را اجرایی کرده و تمامی مزدوران خود را از این کشور بیرون بیاورند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این شورا همچنین خواستار مذاکرات سیاسی و آتش بس در جنگ لیبی شد و تاکید کرد که هیچ جایگاهی برای راه حل سیاسی وجود ندارد. این قطعنامه با ۱۳ رای موافق تایید شد و روسیه و چین از رای دادن امتناع کردند.

این قطعنامه در پی گزارش اخیر سازمان ملل از سوی کارشناسان ناظر بر تحریم تسلیحاتی لیبی ارائه شد که طرف‌های درگیر در این کشور و حامیان بین المللی چون امارات، اردن و روسیه و ترکیه و قطر را به نقض تحریم تسلیحاتی متهم کرده و گفتند، این تحریم‌ها در مجموع بی اثر بوده است.

در این قطعنامه همچنین به تمدید ماموریت سیاسی سازمان ملل در لیبی تا سپتامبر آتی میلادی نیز اشاره و تاکید شده که این هیات سیاسی نقش مهمی در تسهیل روند سیاسی در این کشور و دستیابی به یک آتش بس دائم ایفا می‌کند.

این قطعنامه همچنین از تمامی طرف‌های درگیر در لیبی می‌خواهد تا بدون تاخیر به مذاکرات سیاسی و آتش بس دائمی تحت رهبری فرستاده ویژه جدید در این کشور متعهد بمانند؛ احتمال دارد که نیکولای ملادنف، وزیر خارجه سابق بلغارستان به این سمت انتخاب شود.

همچنین این قطعنامه از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل خواسته تا اقدامات لازم را برای دستیابی به آتش بس دائمی و نقش احتمالی هیات این نهاد در لیبی درباره ارائه حمایت قاطه از آتش بس ارزیابی کند.

در این قطعنامه همچنین تعطیلی اجباری تاسیسات نفتی در لیبی محکوم و تاکید شده که منابع نفتی این کشور به نفع همه مردم لیبی است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.