stat counter
تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 19 April , 2024
  • کد خبر : 165997
  • 21 شهریور 1399 - 12:05
3
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی:

دولتی پیر و بی‌انگیزه داریم / مدارس غیرانتفاعی بنگاه پول‌شویی است 

دولتی پیر و بی‌انگیزه داریم / مدارس غیرانتفاعی بنگاه پول‌شویی است 
قلم/اصفهان_عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که مدارس غیرانتفاعی راه‌اندازی شد قرار بر این بود رسالت و هدف مدارس غیرانتفاعی چیز دیگری باشد، اما به سمت بنگاه شدن رفت و بنگاه‌هایی برای پول‌شویی، کسب سود حداکثری، فرار از بسیاری مسائل و ... شده‌اند. 
قلم | qalamna.ir :

احمد نادری پنجشنبه شب در جلسه هم‌اندیشی نخبگان و مدیران انقلابی به میزبانی جامعه اسلامی مدیران استان اصفهان، با اشاره به اینکه مجلس یازدهم به تعبیر مقام معظم رهبری مجلس امید است، اظهار کرد: مجلس یازدهم چالش‌هایی در مقابل خود دارد که البته فرصت‌هایی هم دارد، فرصت کلان و مهم‌ترین فرصت مجلس یازدهم، بازگرداندن اعتماد اجتماعی تا حدودی از دست رفته به نظام است که باید ساز و کارهای آن مشخص شود که تا حدودی هم مشخص شده اما چالش‌های این مسیر موجب کندی کار می‌شود. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کلیت تعامل با دولت، یکی از چالش‌های مجلس یازدهم به شمار می‌رود، ما شاهد یک دولت پیر، خموده، فرسوده و بی‌انگیزه هستیم که در بخش‌هایی موجب ایجاد نارضایتی مردم می‌شود که به طور نمونه بحث بنزین است، البته نیروهای خدوم و انقلابی هم در این دولت حضور دارند و در سیستم کار می‌کنند. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نحوه مواجهه با این دولت، چالش اصلی ما در مجلس است، تصریح کرد: بسیاری از مواقع دستمان بسته است و نمی‌توانیم کارهایی که می‌توانیم را انجام دهیم و دولت هم با علم به اینکه دست ما در مجلس بسته است پیگیری می‌کند، اما با این وجود در مجلس هم ظرفیت‌هایی در اختیار داریم؛ باید با نظارت و اصلاح مسیر، این دولت را به سر منزل مقصود برسانیم تا به تعبیر مقام معظم رهبری دولت جوان و حزب‌اللهی روی کار بیاید و به صورت جهادی خرابی‌های به بار آمده رااصلاح کند و به ریل برگرداند. 

وی با بیان اینکه وضعیت عمومی جامعه و گرانی‌ها از دیگر چالش‌های موجود است، گفت: همچنین اینکه در سال ۱۴۰۰ چه کارهایی قرار است انجام دهیم نیز چالش دیگری محسوب می‌شود که در هاله‌ای از ابهام است؛ انتخابات سال آینده، شاید یکی از سرنوشت‌سازترین انتخابات خواهد بود، در واقع سال ۱۴۰۰ بسیار نقش تعیین‌‌کننده‌ای دارد که البته راه ۱۴۰۰ از مجلس می‌گذرد.

بارها وضعیت بورس را تذکر دادیم تا فکر اساسی برای آن شود 

نادری با اشاره به وضعیت قرمز بورس در هفته‌های اخیر، اضافه کرد: زمانی که بورس را عَلَم می‌کردند و مجموعه‌هایی هم پای کار این موضوع آمدند، موضع‌گیری سنگینی کردم که بالأخره بورس فرو می‌ریزد و باید فکر اساسی برای آن کرد؛ ظاهراً در حال حاضر حدود ۳۵ میلیون نفر سهام‌دار بازار بورس هستند که وضعیت آن را قرمز کرده‌اند و کل سرمایه مردم دچار افت شدید شده است و احتمالاً ادامه هم خواهد داشت. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر یک نفر تنها چند سفر خارجی رفته باشد و آشنایی کوچکی با سیستم‌های اقتصادی دنیا داشته باشد، این سؤال در ذهن او به وجود می‌آید که کدام کازینو‌های دنیا تا این اندازه سوددهی دارد که بورس ایران دارد؟ ۷۰- ۰ درصد سود ماهانه عجیب و قریب است و مشخص است که بالأخره یک جایی فرو می‌ریزد، منطق اقتصاد دنیا این نیست. 

انحراف جدی آموزش از دهه ۷۰

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامیدر خصوص مبحث آموزش خاطرنشان کرد: در آموزش کشور از دهه ۷۰ شاهد انحراف جدی خصوصی‌سازی در آموزش بودیم که به صورت پیوسته جلو آمده و در واقع در قالب یک گفتمان خود را معنا داده است که گفتمان خود را ساخته و بازتولید کرده است.

وی همچنین بیان کرد: در حوزه آموزش و پرورش و در آموزش عالی خصوصی‌سازی در آموزش به صورت یک نمودار با شیب صعودی بالا آمده است که البته خلاف قانون اساسی بوده و در واقع کج‌روی و انحراف از مسیر انقلاب اسلامی و گفتمان حضرت امام و رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده است که نتیجه آن دوقطبی شدن جامعه است که بخش اعظم آن را آموزش چه در بخش پرورش و چه در بخش عالی، ایجاد کرده است.

نادری در ادامه ابراز کرد: زمانی که مدارس غیرانتفاعی راه‌اندازی شد قرار بر این بود رسالت و هدف مدارس غیرانتفاعی چیز دیگری باشد، اما به سمت بنگاه شدن رفت و بنگاه‌هایی برای پول‌شویی، کسب سود حداکثری، فرار از بسیاری مسائل و … شده‌اند. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه گلایه مدیران دانشگاه‌های آزاد استان اصفهان این است که دانشگاه‌های غیرانتفاعی نفس ما را بریده‌اند، تصریح کرد: حرف آن‌ها درست است و به واسطه اینکه فلان معاون وزیر علوم یا فلان مدیرکل و …، دانشگاه غیرانتفاعی دارد، مجوز برخی از رشته‌ها را به دانشگاه آزاد نمی‌دهند که این در تعارض با منافع است و به نحوی شکل گرفته است که اجازه اصلاح ندارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین اذعان کرد: راه حل تعارض منافع، برگشت به اصول انقلاب اسلامی و متوقف کردن این چرخه است، مدارس دولتی باید تقویت شوند و برای این کار هم باید مشوق‌هایی گذاشته شود، همچنین در کنکور نیز باید سهمی از مدارس دولتی دیده شود؛ در حال حاضر مدارس دولتی کمترین کیفیت را دارند و به همین دلیل مدیران حاضر نیستند فرزندان خود را در مدارس دولتی ثبت‌نام کنند و درصد بسیار کمی از آن‌ها این کار را انجام می‌دهند چراکه کیفیت مدارس دولتی و غیرانتفاعی از زمین تا آسمان است. 

انتهای پیام/

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
  • منبع : فارس

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.