stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 164154
  • 16 شهریور 1399 - 12:14
2

تایید ایمنی و کیفیت برای بهره‌برداری از آسانسورها الزامی است

تایید ایمنی و کیفیت برای بهره‌برداری از آسانسورها الزامی است
قلم/ سمنان- مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: تمام مالکان و بهره برداران از آسانسورهای در مجموعه‌های مختلف، ملزم به دریافت تاییدیه ایمنی آسانسور برای استفاده از آسانسورها هستند.
قلم | qalamna.ir :

عباس رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با قلم افزود: بهره‌برداران و مالکان آسانسورها باید به منظور ارتقای ضریب ایمنی و عملکرد این دستگاه‌ها و به تبع آن سلامت شهروندان، نسبت به درخواست بازرسی ادواری و اخذ تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور اقدام کنند.

وی تاکید کرد که در صورت نداشتن تاییدیه آسانسور با بروز هرگونه حادثه، مسوولیت پاسخگویی بر عهده بهره‌برداران و مالکان است.
مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: مدت اعتبار گواهی ایمنی و کیفیت آسانسور صادره یک‌سال است و بر این اساس بهره‌برداران پس از انقضای این تاریخ با درخواست دوباره نسبت به اخذ تاییدیه جدید و معتبر آسانسور اقدام کنند.
رستمی تصریح کرد: ۶۵۲ فقره گواهی تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسورهای نصب شده در استان سمنان طی یکسال گذشته صادر شد.
وی ابرازداشت: از این مجموع، ۱۲۲ فقره گواهینامه تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور بهار ۹۹ از سوی این اداره کل در استان صادر شد.
مدیرکل استاندارد استان سمنان یادآور شد: سامانه مدیریت بازرسی آسانسور به منظور نظارت بیشتر بر فرآیند استانداردسازی آسانسور در استان راه‌اندازی شد و دریافت گواهینامه ایمنی آسانسور تنها از طریق این سامانه قابل پیگیری است و نیاز به مراجعه حضوری متقاضیان نیست.
مطابق قوانین و مقررات سازمان ملی استاندارد، این آسانسورها ماهیانه توسط مالکان و مدیران مکلف به انجام سرویس‌های نگهداری در قرارداد با شرکت‌های نصاب مجاز هستند.
۶۴۳ فقره گواهینامه تاییدیه ایمنی و کیفیت آسانسور سال ۹۸ از سوی این اداره کل در استان سمنان صادر شد.

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.