stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 163014
  • 12 شهریور 1399 - 7:55
2

پامپئو: قیاس جنگ‌ سرد با اختلافات آمریکا-چین ربط‌هایی دارند

پامپئو: قیاس جنگ‌ سرد با اختلافات آمریکا-چین ربط‌هایی دارند

وزیر خارجه آمریکا با اشاره به هشدار ماه گذشته وانگ یی گفت، برچسب جنگ سرد با مناقشه‌های مدرن ایالات متحده و چین ربط‌هایی دارند اما چالش‌ها با چین متفاوت هستند.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری رویترز، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه ابراز امیدواری کرد تمام مراکز فرهنگی “انستیتوی کنفوسیوس” در دانشگاه‌های آمریکا تا پایان سال جاری میلادی تعطیل شوند.

پامپئو در مصاحبه با لو دابس از «فاکس بیزنس نتورک» با متهم کردن این نهادهای تحت حمایت مالی دولت چین در همکاری برای جذب “جاسوس و همدست” در کالج‌های آمریکا گفت: فکر می‌کنم همه متوجه خطری که از جانب آنها ایجاد می‌شود، هستند. گمان می‌کنم این موسسات متوجه آن باشند و خوشحالم که ما همگی آنها را پیش از پایان امسال تعطیل می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا ماه گذشته به مرکزی که انستیتوی کنفوسیوس در ایالات متحده را مدیریت می‌کند، برچسب “نهاد تبلیغ‌کننده پروپاگاندای جهانی و نفوذ مخرب پکن” را زد و بر لزوم ثبت آن به عنوان یک عامل خارجی تاکید کرد.

دیوید استیلول، از دیپلمات‌های ارشد آمریکا در حوزه شرق آسیا در آن زمان گفت، ده‌ها انستیتوی کنفوسیوس در پردیس‌های دانشگاهی آمریکا تعطیل نشدند و این دانشگاه‌های آمریکا هستند که باید به آنچه آنها در این محیط‌های آموزشی انجام می‌دهند، نگاه سختگیرانه‌ای داشته باشند.

در جریان این گفت‌وگو همچنین از پامپئو درباره هشدار ماه گذشته وانگ یی، دیپلمات ارشد دولت چین درباره لزوم جلوگیری از وقوع یک جنگ سرد جدید که اشاره‌ آشکاری به تشدید تنش‌ها میان پکن و واشنگتن داشت، سوالی پرسیده شد.

پامپئو گفت: تشبیه جنگ سرد، ربط‌هایی دارد اما چالش‌ها با چین متفاوت هستند. از این جهت با جنگ سرد متفاوت است که ما با کشوری با ۱.۴ میلیارد جمعیت به چالش کشیده می‌شویم. این چالش ها متفاوت هستند، آنها چالش‌های اقتصادی هستند.       

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا در ادامه به اقدامات دولت ترامپ برای محدودسازی فعالیت‌های شرکت‌های چینی مانند هوآوی اشاره کرد و گفت می‌توان انتظار اقدامات دیگری را هم داشت.

او افزود: حال شما یک اثر گسترده‌تر را خواهید دید، آنها اعلام خواهند شد. فکر می‌کنم در روزها و هفته‌های آتی شما شاهد این باشید که ایالات متحده به شکلی جدی با آن مقابله می‌کند و همه این‌ها به نفع اقتصاد آمریکاست.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.