stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 151768
  • 08 مرداد 1399 - 13:25
1

مخازن آب سمنان ۱۵۰ میلیون مترمکعب کسری دارد

مخازن آب سمنان ۱۵۰ میلیون مترمکعب کسری دارد
قلم/ سمنان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: اکنون مخازن ذخیره آب استان ۱۵۰ میلیون مترمکعب کسری دارد که باید با ارتقاء بهره‌وری و صرفه جویی برای رفع این کسری اقدام کرد.
قلم | qalamna.ir :

ایرج حیدریان روز چهارشنبه در شورای برنامه‌ریزی، توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: میزان بارندگی در استان سمنان در بلندمدت ۱۲۰ میلی‌متر است که به نسبت وسعت این میزان از بارندگی چندان در استان مورد توجه نیست.

وی بیان کرد: ۷.۵ میلیون مترمکعب به چرخه توزیع آب برای استان سمنان با اجرای طرح انتقال آب از سد فینسک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان ادامه داد: در نحوه تامین و توزیع آب در چشمه روزیه و دیگر منابع آبی استان مشکل چندانی وجود ندارد و با صرفه‌جویی‌های انجام شده در بخش آبخوان در استان، افزون بر ۲۷ میلیون مترمکعب از هدر رفت آب جلوگیری شد.

وی تصریح کرد:  افزایش بهره‌وری و تامین آب پایدار از شاخص‌های توسعه استان سمنان است.

حیدریان با اشاره میزان مصرف آب در استان سمنان، خاطرنشان کرد: ۳۴ میلیون مترمکعب از یک‌ هزار و ۱۸۳ میلیون متر مکعب آب مصرفی در استان مربوط به بخش آشامیدنی است.

به گفته وی، ۸۶ درصد آب مصرفی استان سمنان در بخش کشاورزی، پنج درصد در بخش خدمات و ۹ درصد در بخش آب آشامیدنی است و ۷۷ درصد از آب تولیدی در استان از قنات و چاه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه براساس زمانبندی، در دوره ۱۰ ساله باید ۳۳ درصد از میزان مصرف کنونی آب در استان کاهش یابد، ابرازداشت: اصلاح الگوی مصرف و نصب کنتورهای هوشمند از اقدام‌های مثبت برای بهره وری و استفاده بهینه از آب در استان است.

حیدریان افزود:  اکنون ۸۵ درصد از چاه‌های آب استان سمنان مجهز به کنتور هوشمند است و افت سطح آب زیرزمینی از جمله مشکلات در تامین آب در بخش‌های مختلف در استان است.

در این جلسه در ارتباط با پایگاه جامع آمار و اطلاعات، وضعیت آب استان سمنان در بخش های کشاورزی، آشامیدنی و صنعت و طرح‌های در حال ساخت برای رفع چالش کم آبی از سوی مدیران مربوطه گزارش‌هایی ارائه شد.

هشتگ: , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.