stat counter
تاریخ : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 9 May , 2024
  • کد خبر : 150931
  • 06 مرداد 1399 - 12:34
1

دفاع از سلامت مردم وظیفه شرعی و قانونی است

دفاع از سلامت مردم وظیفه شرعی و قانونی است
سمنان- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با اشاره به ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان به خصوص در مراسم مذهبی، گفت: ما شرعاً و قانوناً موظف به دفاع از سلامت مردم هستیم.
قلم | qalamna.ir :

حجت الاسلام علی شکری ظهر دوشنبه در جلسه ویدئو کنفرانسی با اعضای کانون مداحان و شورای هیات مذهبی و همچنین روسای ادارات تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهارداشت: با توجه به نزدیکی دهه ولایت و امامت و همچنین روز عرفه، پروتکل‌های بهداشتی در مناسک مذهبی استان رعایت ‌شود زیرا در قبال سلامت مردم مسوول هستیم.

وی بیان کرد: ما شرعاً و قانوناً موظف هستیم تا از سلامت مردم دفاع کنیم بنابراین پروتکل‌های بهداشتی در مناسک مذهبی به طور جد رعایت می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان ادامه داد: عرفه و محرم هم بخشی از زندگی ما مسلمانان است و مردم به این مسائل معنوی و مذهبی به ویژه عشق به اهل بیت (ع) نیز نیاز دارند.

 

برگزاری مراسم عرفه در فضای باز

وی با بیان اینکه به منظور حفاظت از مردم در برابر شیوع کرونا، خلاقیت‌هایی در برگزاری مناسک انجام می‌شود، گفت: مراسم عرفه در فضای باز برگزار شود چرا که رعایت پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید است.

شکری با بیان اینکه هیات‌های مذهبی نیز باید به پروتکل‌های بهداشتی توجه ویژه داشته باشند، اضافه کرد: باید به توصیه‌های مرکز درمان، دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود و کمیته مقابله با کرونا توجه کرد.

وی خواستار همراهی بیشتر مردم با مسائل بهداشتی و درمانی در کنار مراسم مذهبی و معنوی به خصوص در روز عرفه شد و ابراز داشت: مشارکت، همراهی و همدلی می‌توان تا حد زیادی تبعات منفی ویروس را کاهش داد.

هشتگ: , , , , , , , , ,
  • منبع : مهر

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.