stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 149241
  • 01 مرداد 1399 - 9:42
0

هوای قزوین خنک‌تر می‌شود

هوای قزوین خنک‌تر می‌شود
کارشناس اداره کل هواشناسی قزوین گفت: استقرار مرکز پرفشار در شمال کشور باعث خنک‌تر شدن دمای هوای استان از امروز تا آخر هفته به میزان ۷ درجه خواهد شد.
قلم | qalamna.ir :

مریم بهروزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار قلم تصریح کرد: براساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و تصاویر ماهواره‌ای، استقرار مرکز پرفشار باعث وزش بادهای شمالی و در نتیجه کاهش دما، به ویژه برای شهرهایی که در مسیر کانال بادی استان هستند، خواهد شد.

وی ادامه داد: کاهش دما در مناطق دشتی استان تا سه و نیمه شمالی تا ۷ درجه پیش‌بینی می‌شود و طی امروز و فردا نیز در ارتفاعات پدیده مه و بارش‌های خفیف و پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

به گفته این کارشناس هواشناسی، از شنبه هفته آینده دوباره با افزایش دمای هوای استان روبرو خواهیم بود که وضعیت جوی آن در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

بهروزی یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته بویین زهرا با ۱۸ و رازمیان در بخش رودبار الموت غربی با ۴۳ درجه سانتیگراد بالای صفر به ترتیب خنک‌ترین و گرمترین مناطق استان بودند و دمای هوای قزوین نیز طی این مدت ۲۲ تا ۳۸ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بوده است.

وضعیت جوی استان قزوین را ۹ ایستگاه سینوپتیک خودکار، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، ۲۹ ایستگاه باران سنجی مکانیکی و ۲ ایستگاه جاده‌ای خودکار گزارش می‌کند.  

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.