stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 145815
  • 22 تیر 1399 - 11:55
3

رابرت مولر: “راجر استون” همچنان یک مجرم محکوم شده محسوب می‌شود

رابرت مولر: “راجر استون” همچنان یک مجرم محکوم شده محسوب می‌شود

رابرت مولر که قبلا به عنوان بازرس ویژه تحقیقات درباره ارتباط احتمالی کمپین انتخاباتی سال ۲۰۱۶ دونالد ترامپ با روسیه شناخته شده، ضمن دفاع از این تحقیقاتش گفت، راجر استون، دوست و مشاور سابق ترامپ که اخیرا این رئیس جمهور آمریکا مجازات زندانش را بخشید، همچنین یک “مجرم محکوم شده” به حساب می‌آید.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری پرس اسوسیشن، اخیرا مداخله دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پرونده مربوط به راجر استون به شدت مورد نکوهش دموکراتها و چندین جمهوریخواه قرار گرفته و درخواستهایی برای تحقیقات در مورد آن مطرح شده است.

ترامپ برای بخشش مجازات زندان استون، عرف دفتر خود را آن هم در حالی که تنها چهار ماه تا زمان انتخابات باقی مانده، به چالش کشید.

مولر در مطلبی در واشنگتن پست نوشت، این الزام را احساس کرده تا حرف بزند و “هم به ادعاهای کلی درخصوص نامشروع بودن تحقیقات ما و نامناسب بودن انگیزه‌های ما و هم به ادعاهای مشخص در خصوص اینکه راجر استون یک قربانی دفتر ما بوده” پاسخ دهد.

تحقیقات رابرت مولر منجر به صدور حکم محکومیت علیه شش دستیار یا مشاور ترامپ شامل استون شد.

رابرت مولر

مولر عنوان کرد: تحقیقت درخصوص روسیه دارای اهمیتی بسیار بالا بود. راجر استون به این دلیل مورد پیگرد و محکومیت قرار گرفت چون مرتکب جرایم فدرال شده بود. او همچنان یک مجرم محکوم شده باقی می‌ماند و چنین چیزی برای او درست است.

ترامپ چند روز بعد از آن مجازات زندان استون را بخشید که قرار بود استون به منظور سپری کردن مجازات ۴۰ ماه حبس خود از بابت محکوم شدن در پرونده تحقیقات درخصوص تبانی با روسیه به زندان گزارش بدهد. کاخ سفید ضمن تایید لغو مجازات استون در یک بیانیه، او را قربانی “حقه” روسیه خواند.

این لغو مجازات اگر چه در سطح عفو کامل نبوده اما باعث شد منتقدانی که همواره از مداخلات مکرر رئیس جمهور آمریکا در نظام قضایی این کشور گله داشتند، زنگ خطر را از این بابت به صدا در بیاورند.

استون ماه فوریه به خاطر دروغگویی به کنگره، اخلال در کار شاهدان و مانع ایجاد کردن برای تحقیقات مجلس نمایندگان در مورد تبانی کمپین ترامپ با روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ محکوم شد.

با این حال اغلب جمهوریخواهان از تصمیم ترامپ حمایت کردند. سناتور لیندسی گراهام، از دوستان و افراد نزدیک به ترامپ، گفت، استون از بابت یک جرم غیر خشونت آمیز و همین طور برای دفعه اول محکوم شناخته شده است و کار رئیس جمهور در لغو مجازات او موجه است.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.