stat counter
تاریخ : جمعه, ۲۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 10 May , 2024
  • کد خبر : 144767
  • 19 تیر 1399 - 1:44
0
صلح و سازش ۲ پرونده قتل در مرودشت

صلح و سازش ۲ پرونده قتل در مرودشت

صلح و سازش ۲ پرونده قتل در مرودشت
با تلاش اعضا شورای حل اختلاف استان فارس، امام جمعه، روحانیون، بزرگان و معتمدین محلی شهرستان مرودشت، هفته گذشته ۲ قاتل از چوبه دار رهایی یافت.
قلم | qalamna.ir :

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در سه ماهه نخست سال جاری با گرفتن رضایت از اولیای دم، ۱۱ فقره قتل در استان به مصالحه ختم شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدکاظم موسوی افزود: در سال جاری برنامه ریزی مناسب و اهتمام ویژه‌ای در جهت جلب رضایت از اولیای دم پرونده‌های استیذان قصاص و تشکیل هسته‌های جهادی در دستور کار شورا‌های حل اختلاف قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: پس از تایید رأی توسط دیوان عالی کشور این دو پرونده برای اجرای حکم به شعبه هفتم اجرای احکام کیفری شیراز ابلاغ و سپس به منظور ایجاد مصالحه به شورای حل اختلاف مرودشت ارجاع شد.
رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: با تلاش اعضا شعبه چهاردهم شورای حل اختلاف شهرستان مرودشت، پیگیری هسته‌های جهادی و تشکیل جلسات مکرر صلح و سازش بین طرفین، این دو پرونده مقارن با هفته کرامت و میلاد با سعادت ثامن الحجج حضرت امام رضا علیه السلام به نتیجه رسید و خانواده مقتولین با اعلام رضایت و بخشش قاتلان، به این دو جوان نادم و پشیمان زندگی مجدد بخشیدند.
وی افزود: در این میان برخی از قتل‌ها اگرچه قتل عمد تشخیص داده شده و قاتل به قصاص محکوم می‌شود، اما فرد بدون برنامه ریزی قبلی و ناخواسته بر اثر یک درگیری مرتکب قتل می‌شود، بنابراین شورا‌های حل اختلاف در این زمینه ورود می‌کند و با کمک ائمه جماعات، علما و روحانیون، معتمدین، ریش سفیدان در راستای صلح و سازش این گونه پرونده‌ها اقدام می‌کند.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس، تلاش در جلب رضایت اولیای دم و مصالحه در این گونه پرونده‌های قتل عمد و شبه عمد که ناخواسته صورت گرفته است را حرکتی ارزشمند، خداپسندانه و از برکات شورا‌های حل اختلاف ادانست.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی ضمن قدردانی از تلاش هسته‌های جهادی صلح و سازش و اعضا شعبه چهاردهم مرودشت، تصریح کرد: رویکرد مدیریت در شورا‌های حل اختلاف استان فارس بر این است که با تشکیل هسته‌های جهادی در سطح استان از ظرفیت افراد مورد وثوق و دارای جایگاه اجتماعی استفاده شود و به لطف خداوند متعال شورا‌های حل اختلاف استان فارس در سال‌های متمادی توانسته است با استفاده از این ظرفیت موفقیت‌های چشمگیری در مختومه کردن پرونده‌ها و صلح و سازش به دست آورد.
وی، گذشت این دو خانواده را اقدامی در خور تحسین و موجب خشنودی خداوند متعال و در تأسی و پیروی از سیره معصومین (ع) برشمرد و از تلاش و کوشش رئیس دادگستری، امام جمعه و اعضای شعبه ۱۴ شورای حل اختلاف شهرستان مرودشت و همچنین معتمدین و ریش سفیدان محلی این شهرستان در برقراری صلح و سازش قدردانی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به تأکیدات و نگاه ویژه ریاست معظم قوه قضاییه حضرت آیت الله رئیسی مبنی بر لزوم بسط و گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه خاطر نشان کرد: باید در جهت داشتن صبر و حوصله و افزایش آستانه تحمل در سطح استان بیشتر تلاش کنیم و فرهنگ سازی بیشتری در این زمینه صورت گیرد.
رییس کل دادگستری استان فارس، از ریش سفیدان، متنفذین، علما، روحانیون و مسئولان استان خواست در زمینه ایجاد فرهنگ صلح و سازش تلاش کنند و گفت: اجر و ثواب و لذتی که در عفو و بخشش است در انتقام و قصاص نیست.
هشتگ: , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.