stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 144735
  • 18 تیر 1399 - 22:30
3
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان اعلام کرد:

اعطای تسهیلات به تأسیسات و مؤسسات گردشگری متضرر از کرونا در همدان

اعطای تسهیلات به تأسیسات و مؤسسات گردشگری متضرر از کرونا در همدان
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی همدان از پرداخت تسهیلات بانکی به تأسیسات و مؤسسات گردشگری متضرر از کرونا در استان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، علی خاکسار در جمع خبرنگاران بیان کرد: طی ماه‌های گذشته در جلسات ستاد مقابله با کرونا و از همان ابتدا خسارات وارد آمده به حوزه گردشگری را برآورد کردیم که این خسارت‌ها عمدتاً مربوط به لغو رزرواسیون در تأسیسات و اماکن اقامتی هم چنین دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی و لغو تورها بود و سایر خسارت‌ها نیز شامل حال واحدهای پذیرائی، تفریحی و سرگرمی و همچنین حوزه آموزش شده بود.

وی با بیان این که تأسیسات و دفاتر طی این دوران ضمن این‌که هیچ‌گونه فروشی نداشتند، باید هزینه‌هایی که بابت رزرو دریافت کرده بودند را نیز استرداد می‌کردند، تصریح کرد: این در حالی است که از اسفندماه سال گذشته تاکنون تأسیسات اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی به دلیل شرایط پیش‌آمده نتوانسته‌اند فروشی داشته باشند و می‌توان گفت که شیوع بیماری کووید ۱۹ در وهله اول موضوع سفر را به شدت تحت تأثیر قرار داد.
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان با بیان این‌که هتل‌ها هزینه‌های جاری بسیاری دارند که قابل ملاحظه هست، افزود: هتل‌های سطح استان به دلیل عدم پذیرش مسافر در دوره کرونا ضرر کلانی متحمل شدند که از همین‌رو با پیگیری‌های وزیر گردشگری و دولت مقرر شد، تسهیلات بانکی‌ای به ازای هر نفر ۱۶ میلیون تومان با بهره ۱۲درصد در اختیار هتل‌داران و سایر خسارت‌دیدگان حوزه گردشگری قرار گیرد.
 
این مسئول در ادامه صحبت های خود خاطرنشان کرد: بر این اساس، متقاضیان (چه کسانی که دارای کد بیمه تأمین اجتماعی هستند و چه کسانی که دارای این کد نیستند) می‌توانند برای دریافت این تسهیلات با مراجعه به تارنمای kara.mcls.gov.ir نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.
 
خاکسار تصریح کرد: متقاضیانی که دارای کد بیمه‌ای هستند تا تاریخ ۳۰ تیرماه جاری و آن دست از متقاضیانی که دارای این کد نیستند تا ۳۱ تیرماه فرصت دارند تا با مراجعه با تارنمای پیش‌گفته و وارد نمودن اطلاعات، نسبت به انجام روند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند.
 
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در پایان اضافه کرد: همکاران ما در اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان پذیرای متقاضیان خواهند بود تا با بررسی اطلاعات، درخواست‌ها را تأیید کنند.

هشتگ: , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.