stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 144554
  • 18 تیر 1399 - 13:25
0

حمله معترضان صربستانی به پارلمان پس از اعلام محدودیت‌های کرونایی

حمله معترضان صربستانی به پارلمان پس از اعلام محدودیت‌های کرونایی

هزاران تن از معترضان صربستانی بعد از آنکه رئیس جمهور این کشور خبر اعمال مجدد قوانین مربوط به قرنطینه اجباری در این کشور حوزه بالکان را اعلام کرد، به خیابان‌ها ریخته و تلاش کردند به ساختمان پارلمان در شهر بلگراد حمله کنند و در همان حال درگیری‌های شدیدی با پلیس رخ داد.

قلم | qalamna.ir :

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پلیس صربستان چندین گاز اشک‌آور به سمت معترضانی که شعار “استعفا! استعفا!” حین تجمع در مقابل ساختمان پارلمان در مرکز پایتخت این کشور سر می‌دادند، شلیک کرد. تعداد کمی از معترضان توانستند برای مدت کوتاهی خودشان را به زور وارد ساختمان پارلمان کنند که بلافاصله پلیس ضدشورش با آن‌ها برخورد کرد.

معترضان اما در پاسخ به پرتاب سنگ، منور، بطری و تخم مرغ به سمت پلیس اقدام کردند. چند مورد درگیری میان برخی از آشوب‌طلبان افراطی که ظاهرا به گروه‌های راست افراطی تعلق داشتند با نیروهای پلیس باتوم به دست بالا گرفت.

معترضان همچنین در مقابل ساختمان تلویزیون دولتی صربستان نیز با نیروهای پلیس درگیر شدند. مخالفان دولت صربستان این تلویزیون دولتی را به عملکرد مغرضانه به نفع دولت متهم می‌کنند. تعدادی از خودروهای پلیس نیز به آتش کشیده شدند.

ولادیمیر ربیچ، رئیس پلیس صربستان به تلویزیون این کشور گفت، تعدادی از تظاهرکننده ها دستگیر شده اند و چند افسر پلیس نیز در درگیری ها مجروح شدند هر چند که او تعداد آنها را ذکر نکرد. او گفت، در چند شهر دیگر صربستان نیز یک سری اعتراضات کوچکتر برگزار شد.

ربیچ ادامه داد: من از شهروندان می خواهم به کاستن از تنشها کمک کنند. من مطمئنم پلیس به میزان کافی پاسخ داده و جلوی هر شکل از رفتار اوباشگرانه را می گیرد.

پیشتر الکساندر ووچیچ، رئیس جمهوری صربستان وضعیت مربوط به شیوع ویروس کرونا در شهر بلگراد را هشداردهنده و حساس خواند و مقام‌های این کشور از رکورد بالای مرگ بر اثر این بیماری در روز سه‌شنبه خبر دادند.

ووچیچ اظهار کرد، دولت وی از روز جمعه مقررات منع رفت و آمد را به اجرا خواهد گذاشت. او خاطر نشان کرد این ممنوعیت احتمالا از شش عصر تا پنج صبح خواهد بود. او در عین حال از اعمال ممنوعیت تجمع بیش از پنج نفر نیز خبر داد.

بسیاری از منتقدان این رئیس جمهوری صربستان را از بابت برداشتن تدابیر قبلی مربوط به قرنطینه اجباری با هدف تقویت تسلطش بر قدرت بعد از انتخابات پارلمانی مقصر می‌دانند.

همچنین آنا برنابیچ، نخست‌وزیر صربستان هم اعتراضات را محکوم کرده و گفت، دولت از قانون و نظم محافظت خواهد کرد. او سیاستمداران مخالف را به سازماندهی حمله به ساختمان پارلمان متهم کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.