stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 144288
  • 17 تیر 1399 - 16:20
0

تشکیل ۱۳ کمیته تخصصی سه نفره در کمیسیون کشاورزی

تشکیل ۱۳ کمیته تخصصی سه نفره در کمیسیون کشاورزی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از حضور وزیر کشاورزی در جلسه امروز خبر داد وگفت: در این جلسه ۱۳ کمیته تخصصی سه نفره برای ارتباط با معاونت های وزارت جهاد تشکیل شد.

قلم | qalamna.ir :

معین الدین سعیدی در گفت وگو با ضمن تشریح جلسه امروز(سه شنبه) کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: وزیر جهاد کشاورزی در جلسه امروز حضور پیدا کرد و با نمایندگان آشنا شد. در جلسه قرار بر این شد که جلسات کمیسیون با معاونان وزارت جهاد نظم ماهانه داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم از تشکیل ۱۳ کمیته در کمیسیون کشاورزی خبر داد و گفت: قرار بر این شد کمیته هایی سه نفره مثل کمیته آبزیان، تولیدات باغی و زراعی، دام و طیور و منابع طبیعی تشکیل شود و به صورت تخصصی با معاونت های وزارت جهاد کشاورزی در ارتباط باشد.

نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه «در جلسه امروز وزارت جهاد انتقاداتی از مجلس داشت»، گفت: مثلا توقع داشتند مجلس از کالاهایی مثل دانه های روغنی حمایت کند. مسئولان وزارت جهاد معتقدند که بر اساس قانون برنامه ششم توسعه بانک های تخصصی یعنی همه بانک ها غیر از بانک کشاورزی ملزم به پرداخت ۱۵ درصد از سهم خود به بخش کشاورزی هستند. متاسفانه تا کنون هیچ بانکی زیر بار این قانون نرفته و اختصاص سهم فوق از سه درصد کمتر است.

سعیدی با اشاره به جایگاه ویژه بخش کشاورزی در اقتصاد ایران گفت: مسئولان وزارت جهاد با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در این زمینه خواستار تخفیف سهم ۱۰ درصدی به بخش کشاورزی از منبع صندوق توسعه ملی بودند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس از ضرورت خودکفایی نهاده های دامی خبر داد و گفت: وابستگی ما در این زمینه زیاد است. در این زمینه نیازمند واردات هستیم و می توانیم خوداتکایی بیشتری داشته باشیم. مثلا در تولید کود اوره مشکلی نداریم و سالانه پنج میلیون تن کود اوره تولید می کنیم اما کنجاله سویا و ذرت را وارد می کنیم.

سعیدی در پایان از جلسات آتی کمیسیون کشاورزی با حضور وزرای نیرو و نفت خبر داد و گفت: احتمالا هفته آینده در دو جلسه موضوع سوخت کشاورزان را بررسی خواهیم کرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.