stat counter
تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
  • کد خبر : 144259
  • 17 تیر 1399 - 15:28
2
استاندار کرمانشاه:

حادثه معدن گیلانغرب باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد/ از ظرفیت معادن برای جهش تولید استفاده کنیم

حادثه معدن گیلانغرب باید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرد/ از ظرفیت معادن برای جهش تولید استفاده کنیم
استاندار كرمانشاه گفت: حادثه اتفاق افتاده در چند روز گذشته گيلانغرب بايد به صورت دقيق مورد بررسي قرار گيرد و چنانچه افرادي در اين ارتباط قصور و كوتاهي داشته اند حتماً بايد با اين افراد برخورد قانوني صورت گيرد.
قلم | qalamna.ir :

قلم، هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه پیش از ظهر امروز در جلسه شورای معادن استان با اشاره به حادثه رخ داده در معدن گیلانغرب اظهار داشت: از اداره کل سازمان بازرسی استان می خواهیم که این موضوع را ظرف ۲۰ روز الی یک ماه آینده به دقت مورد بررسی قرار دهد و چنانچه افرادی در این ارتباط قصور و کوتاهی داشته اند با این افراد برخورد قانونی صورت گیرد.

وی افزود: متاسفانه چند روز گذشته حادثه گازگرفتگی در معدن گیلانغرب اتفاق افتاد که منجر به فوت یکی از هم استان ها شد و طی دیداری که با خانواده این فرد داشتیم، شرایط زندگی سختی دارند.

مقام عالی استان با تاکید بر دقت بیشتر دستگاه ها برای جلوگیری از این اتفاقات ادامه داد: هر چند که این حادثه منجر به فوت یکی از هم استان ها شد و فوت حتی یک نفر هم برای ما سخت است و نباید اتفاق می افتد اما حادثه به خوبی مدیریت شد چرا می توانست به یک بحران جدی تبدیل شود و به جای یک نفر ۷ نفر دیگر نیز جان خود را از دست بدهند.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: از سازمان بازرسی استان می خواهیم که ظرف ۲۰ روز الی یک ماه تمام جوانب حادثه را به دقت مورد بررسی قرار دهد و کسانی که در این زمینه قصور داشته اند معرفی و برخوردهای قانونی با آنان صورت گیرد.

بازوند با انتقاد از عملکرد سازمان امداد و نجات هلال احمر کشور در ارسال گزارشات و اطلاعات گفت: سازمان امداد و نجات هلال احمر در ارتباط با حادثه معدن گیلانغرب گزارشات غیر دقیق به صداوسیما ارسال می کرد بطوریکه اصلاً هیچ آوار و ریزشی در کار نبود اما در گزارشات هلال احمر عنوان می شد که ریزش صورت گرفته است لذا نباید کسی که هیچ اطلاعی از وضعیت معدن گیلانغرب ندارد، اطلاعات غلط به مردم بدهد.

وی در بخش دیگری از سخنان با اشاره به مشکل صدور مجوز معادن شن و ماسه مورد نیاز برای احداث باغ موزه دفاع مقدس بیان داشت: از دستگاه‌های ذیربط می خواهیم در این زمینه همکاری داشته باشند زیرا استان کرمانشاه درگیری مستقیمی با جنگ داشت بطوریکه جنگ در آن آغاز و همچنین در آن خاتمه یافت اما کرمانشاه از جمله استان های معدود کشور است که دارای باغ موزه دفاع مقدس نیست.

نماینده عالی دولت در استان تصریح کرد: در باغ موزه دفاع مقدس قرار است رشادت ها و شجاعت های شهدا و ایثارگران به جوانان امروز منتقل شود لذا اجرای این پروژه برای استان بسیار مهم و الزامی است که همه دستگاه ها باید همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به ظرفیت مهم معادن برای رونق اقتصادی و کمک به جهش تولید گفت: با توجه به اینکه امسال، سال جهش تولید است باید بتوانیم از ظرفیت های معادن برای این مهم استفاده کنیم و رئیس جمهور محترم هم تاکید کرده اند که معادن کشور برای کمک به رونق اقتصادی فعال شود.

بازوند ادامه داد: اقدامات خوبی از سال گذشته برای فعالیت بیشتر معادن در استان صورت گرفته و از ۱۱۰ معدن فعال، امروز این تعداد به ۱۵۹ معدن افزایش یافته لذا با حمایت شورای معادن استان باید ضمن بیشتر فعال نمودن معادن، از این ظرفیت ها برای اشتغالزایی، تولید ثروت و رونق اقتصادی در سال جهش تولید استفاده کنیم.

وی همچنین خواستار اتخاذ تمهیدات لازم برای حذف روند بوروکراسی در ساختار اداری به منظور استفاده بهتر از ظرفیت های معادن در استان شد.

هشتگ: , , , , , , , , , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.