stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 143441
  • 15 تیر 1399 - 14:34
3
رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان خبر داد:

اعلام مخالفت رسمی نمایندگان با الحاق ۳ روستا به شهر همدان

اعلام مخالفت رسمی نمایندگان با الحاق ۳ روستا به شهر همدان
رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای شهر همدان از اعلام مخالفت رسمی نمایندگان مجلس و شوراها به مجمع تشخیص مصلحت کشور برای الحاق سه روستا به شهر همدان خبر داد.
قلم | qalamna.ir :

خبرنگار قلم، سید مسعود عسگریان ظهر امروز در صحن شورای اسلامی شهر همدان مطرح کرد: درحال حاضر الحاق سه روستا به شهر همدان با مخالفت مکتوب نمایندگان مردم همدان در مجلس و اعضای شورای شهر و اعضای شوراهای این روستاها همراه شده است.

وی در این راستا تصریح کرد: این موضوع در کمیسیون پژوهش مجمع تشخیص مصلحت کشور در شرف بررسی مغایرت‌های قانونی فرآیند به عمل آمده در این الحاق است.

 رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان، ادامه داد: یکی از عمده موارد قابل توجه در این ادغام، از بین رفتن اراضی کشاورزی مرغوب این سه روستا در الحاق به شهر همدان است که همین موضوع منجر به مخالفت شده است.

وی در ادامه افزود: به اذعان مدیرکل تقسیمات وزارت کشور باید در کاهش اراضی کشاورزی ناشی از الحاق، تجدید نظر صورت گیرد؛ زیرا علاوه بر کاهش تولید محصولات کشاورزی، موجب بیکاری قشر قابل‌ توجهی از کشاورزان شاغل در اراضی می‌شود؛ از این‌ رو باید پهنه‌های این اراضی از محدوده اراضی شهری خارج شود.

عسگریان خاطرنشان کرد: از طرفی این الحاق به هیچ وجه توجیه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و زیست‌محیطی نخواهد داشت و لاجرم این الحاق، باید ملغی شود.

هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.