stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 143290
  • 15 تیر 1399 - 10:04
2
معاون معدن سازمان صمت استان همدان خبر داد:

تولید ۸ تا ۱۰ میلیون تُن ماده معدنی در همدان

تولید ۸ تا ۱۰ میلیون تُن ماده معدنی در همدان
معاون معدن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از تولید هشت تا 10 میلیون تُنی مواد معدنی در همدان خبر داد و گفت: آهک، سنگ آهن و مصالح ساختمانی بیشترین تولیدات معدنی استان همدان را به خود اختصاص داده‌اند.
قلم | qalamna.ir :
 
خبرنگار قلم، محمد خاکی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۲۸۳ معدن در استان همدان وجود دارد که از این تعداد ۱۱۰ معدن غیر فعال است، اظهار کرد: هرساله پروانه‌های جدید استخراج معادن در استان صادر می‌شود.
وی در این راستا بیان کرد: مسال ۱۵ پروانه جدید استخراج معدن در همدان، ملایر، تویسرکان، اسدآباد و کبودراهنگ صادر شده که بیشتر در حوزه معدن مصالح ساختمانی، سنگ‌های تزئینی، سیلیس و آهن بوده است.
خاکی با بیان اینکه مساحت پهنه‌‌بندی معادن استان همدان ۱۵ هزار کیلومتر است، خاطرنشان کرد: دو پهنه در استان همدان درحال آزادسازی است که به‌صورت مزایده واگذاری انجام می‌شود و دو پهنه دیگر درحال بررسی است و یک پهنه مشترک با استان مرکزی نیز در همدان وجود دارد.
معاون معادن سازمان صمت استان همدان یادآور شد: در پهنه‌بندی معادن براساس قانون محدوده‌ها به‌منظور کارهای اکتشافی با توجه به توانایی‌های بخش خصوصی واگذار می‌شود که درحال حاضر اولویت و نیاز کشور به معادن فلزی است و کار بر روی فلزات انجام می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه رویکرد دولت اکتشاف مواد معدنی فلزی است، ادامه داد: تاکنون پهنه معدنی در استان واگذار نشده و فقط در دو سال گذشته پهنه رزن آزادسازی شده است.
خاکی در ادامه با بیان اینکه سالانه هفت تا ۱۰ میلیون تُن ماده معدنی در استان همدان استخراج می‌شود، گفت: در سال گذشته عملکرد خوبی در زمینه استخراج مواد معدنی داشتیم و امسال پیش‌بینی می‌شود بین ۱۰ تا ۲۰ درصد افزایش تولید مواد معدنی داشته باشیم.
این مسئول، با تأکید بر صادرات غیر خام مواد معدنی در استان، تصریح کرد: درحال حاضر صادرات خام مواد معدنی از استان نداریم و صادرات مواد معدنی به‌صورت فرآوری‌شده بوده است.
معاون معدن سازمان صمت استان همدان درباره معدن‌کاری و تخریب کوه‌ها نیز گفت: معدن‌کاری با تخریب همراه است و از طرفی معدن نیاز جامعه بوده و نمی‌توان معدن‌کاری نکرد؛ اما دستگاه‌های نظارتی و منابع طبیعی بر کارهای معادن نظارت دارند و براساس ضوابط و مقررات معدن‌کاری انجام می‌گیرد.
هشتگ: , , , , , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.