stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 141882
  • 10 تیر 1399 - 12:25
0

آلمان: شورای امنیت در آستانه فلج شدن است

آلمان: شورای امنیت در آستانه فلج شدن است

در شرایطی که برلین برای تحویل ریاست یک ماهه شورای امنیت آماده می‌شود، وزیر امور خارجه آلمان می‌گوید این شورا در آستانه فلج شدن است.

قلم | qalamna.ir :

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت، حتی درباره مسائل مهمی چون درگیری سوریه یا پاندمی کووید-۱۹، شورای امنیت نمی‌تواند به یک موضع مشترک برسد که دلیل آن اختلافات و تنش ها میان اعضای دائم است.

هایکو ماس گفت: این نمونه دیگری است که نشان می‌دهد شورای امنیت  در آستانه از کار افتادگی و فلج است. در بحران‌های کنونی مهم مثل سوریه و ویروس کرونا، شورای امنیت دیگر نیازهایی که باید را تامین نمی‌کند. مانع‌تراشی دائم وجود دارد؛ گاهی از سوی یک طرف، گاهی از سوی دیگران.  

وزیر خارجه آلمان با درخواست از آمریکا و چین برای کنار گذاشتن اختلافاتشان، تاکید کرد که سکوت شورای امنیت در بحبوحه یک پاندمی پذیرفتنی نیست. او افزود: می‌خواهیم یک بار دیگر برای رسیدن به موضع مشترک در قبال پاندمی کرونا تلاش کنیم.

هایکو ماس همچنین گفت، تنش‌های اخیر میان آمریکا و آلمان صرفا به خاطر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا نیست و بیانگر تغییرات عمیق‌تر در حوزه بین‌الملل است. رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان گفت: هر آنکه گمان می‌کند شراکت ترانس-آتلانتیک با حضور یک رئیس‌جمهوری دموکرات در آمریکا به آنچه بود بازمی‌گردد، تغییرات ساختاری را دست ‌کم می‌گیرد.

انتهای پیام

هشتگ: , , , ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.