stat counter
تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
  • کد خبر : 13976
  • 21 آبان 1394 - 12:31
6

واکنش پوتین به رسوایی اخیر ورزش روسیه

واکنش پوتین به رسوایی اخیر ورزش روسیه

رئیس جمهور روسیه از وزیر ورزش این کشور خواست تا موضوع دوپینگ گسترده و سازمان یافته ورزشکاران این کشور را پیگیری و با آژانس جهانی ضددوپینگ همکاری کند.

قلم | qalamna.ir :

رویترز: ورزش روسیه روزهای بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد و ورزشکاران این کشور به خاطر دوپینگ سازمان یافته و فراگیر خطر از دست دادن المپیک ۲۰۱۶ را احساس می‌کنند.

به دنبال انتشار گزارش ۳۲۳ صفحه‌ای وادا درباره وجود دوپینگ سازمان‌یافته‌ و دولتی در دوومیدانی روسیه، آزمایشگاه بین‌المللی‌ دوپینگ مسکو به سرعت بسته شد. آزمایشگاه مسکو به دلیل تخلفات گسترده‌ای که در پنهان کاری و نابودسازی بیش از ۱۴۰۰ نمونه دوپینگ ورزشکاران روسی داشته و از طرفی تحت نفوذ برخی عناصر دولتی این کشور بوده، فاقد وجاهت بین‌المللی‌ مبارزه با دوپینگ دانسته و فعالیت‌هایش به همین دلیل تعلیق شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به این رسوایی واکنش نشان داد و گفت: از وزیر ورزش روسیه می‌خواهم که به دور از هر گونه پنهان کاری و لاپوشانی حقایق این موضوع را پیگیری کند. باید همه ما در روسیه این اتهام را به صورت جدی پیگیری و بررسی و با نهایت شفافیت نتیجه‌اش را اعلام کنیم.

او ادامه داد: وظیفه داریم که با مسئولان کمیته بین‌المللی المپیک نهایت همکاری را در این زمینه داشته باشیم تا اجازه فعالیت‌های غیرقانونی را به ورزشکاران ندهیم. البته باید این را بگویم که مشکل دوپینگ تنها مختص به روسیه نیست و دیگر کشورها هم با چنین مشکلی روبه‌رو هستند.

رئیس‌جمهور روسیه در پایان سخنان خود گفت: باید همه کشورها به مبارزه با دوپینگ بپردازند. ورزش تنها زمانی می‌تواند لذتبخش باشد که پاک و به دور از هرگونه شک و شبه‌ای باشد. در صورتی که این اتهام ثابت شود باید افرادی که مسئول آن بوده‌اند مسئولیتش را بر عهده بگیرند.

هشتگ:

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.