stat counter
تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
  • کد خبر : 12929
  • 17 آبان 1394 - 11:06
1

مخالفت برخی اعضای شورای انقلاب فرهنگی با حذف کلمه «غیرانتفاعی» از موسسات آموزش عالی

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: استراتژی کشور باید به گونه‌ای باشد که دانشگاه‌ها بتوانند دانشجوی خارج از کشور جذب کنند که در این راستا موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی نیز می‌توانند از طریق اتحادیه به این امر بپردازند.

قلم | qalamna.ir :

 محمدمهدی زاهدی در نشست هم اندیشی روسای موسسه‌های آموزش عالی غیردولتی – غیرانتفاعی استان کرمان درباره حذف کلمه «غیرانتفاعی» از موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی اظهار کرد: با هماهنگی‌هایی که در وزارت علوم صورت گرفته شده، در کمیسیون معین شورای عالی انقلاب فرهنگی این طرح مطرح شده است و منظر نظر نهایی اعضای این شورا می‌باشیم.

وی با اشاره به این‌که«۸ نفر از ۳۸ عضو این شورا با این طرح مخالفت کرده‌اند» افزود: اما روال کار این شورا به گونه است که پس از یک ماه اگر اعضای این شورا با طرحی مخالفت نکنند آن طرح مصوب قانونی می‌گردد که متاسفانه تعدادی از اعضاء با این طرح مخالفت کرده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که اعضای مخالف اعتراض خود را پس بگیرند تا این طرح به تصویب نهایی برسد و تصریح کرد: طبق قانون، افرادی که وارد دانشگاه می شوند (در همه مقاطع) موظف هستند که در کنکور سراسری شرکت نمایند.

وی ادامه داد: این قانون از سال ۹۲ برای همه دانشگاه‌ها اعم از غیر انتفاعی، آزاد، پیام نور و … اجرایی شده است و بر اساس این قانون ۸۵ درصد پذیرش دانشجویان کشور بر اساس سوابق تحصیلی دانشگاه‌ها پذیرش خواهند شد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ها باید در چهارچوب تعیین شده پذیرش دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی داشته باشند ضمن آن‌که هم اکنون مجوز پذیرش حدود ۶۵۰ رشته دانشگاه آزاد در شورای گسترش وزارت مورد تصویب و حدود ۳۰۰ رشته این دانشگاه نیز تایید نشده است.

وی با بیان این‌که «با دانشگاه پیام نور برای جذب دانشجو در مقطع تحصیلات تکمیلی سخت‌گیرانه تر رفتار می‌شود» افزود: برخی رشته‌هایی که باید حضوری باشند نباید در پیام نور که به صورت نیمه حضوری است، ارایه شود.

وی هم‌چنین با بیان این‌که «اگر موسسات آموزش عالی ما به این سمت و سو نروند برخی از آموزشگاه‌های ما در چند سال آینده ورشکست خواهند شد»، گفت: باید اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی توجیه شوند که چرا باید کلمه غیرانتفاعی حذف گردد.

هشتگ: ,

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.